Mercedes-Benz: Πτώση 27% στις παραδόσεις στην Κίνα – υποτονική ζήτηση για πολυτελή EVs

Η Mercedes-Benz κατέγραψε πτώση 27% στις παραδόσεις στην Κίνα και 12% παγκοσμίως, καθώς οι εγχώριοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων κερδίζουν έδαφος.
Mercedes-Benz

Η Mercedes-Benz κατέγραψε πτώση 27% στις παραδόσεις αυτοκινήτων στην Κίνα κατά το τρίτο τρίμηνο του 2025, καθώς οι δαπάνες για είδη πολυτελείας παραμένουν χαμηλές και οι εγχώριοι κατασκευαστές κυριαρχούν στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων. Η επιδείνωση της επίδοσης στην ασιατική αγορά επηρέασε συνολικά τις παγκόσμιες πωλήσεις της εταιρείας, οι οποίες υποχώρησαν κατά 12% την ίδια περίοδο.

Πίεση από BYD και Xiaomi στην κινεζική αγορά

Η Mercedes και άλλοι γερμανικοί κολοσσοί, όπως η BMW και η Porsche, χάνουν σταδιακά μερίδιο στην Κίνα έναντι ανταγωνιστών όπως η BYD και η Xiaomi, που διαθέτουν ηλεκτρικά οχήματα σε χαμηλότερες τιμές. Παράλληλα, οι πωλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες μειώθηκαν κατά 17%, καθώς οι μεταβαλλόμενες θέσεις του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ σχετικά με τους δασμούς περιόρισαν τη ζήτηση για εισαγόμενα αυτοκίνητα.

Η χαμηλή ζήτηση για πολυτελή ηλεκτρικά μοντέλα έχει πλήξει τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες ήδη αντιμετωπίζουν υποτονική ανάπτυξη στην Ευρώπη και προσπαθούν να προσαρμοστούν στις εμπορικές πιέσεις των ΗΠΑ. Παρότι η ισχυρή ζήτηση για το ηλεκτρικό σεντάν CLA οδήγησε σε αύξηση 22% των πωλήσεων EVs σε τριμηνιαία βάση, οι συνολικές πωλήσεις παρέμειναν στάσιμες συγκριτικά με πέρυσι.

Απογοητευτική πορεία για EQS και EQE

Τα ακριβότερα ηλεκτρικά σεντάν EQS και EQE της Mercedes είχαν απογοητευτικές επιδόσεις, δημιουργώντας αμφιβολίες για τη στρατηγική του CEO Όλα Κελένιους να επικεντρωθεί στα πιο πολυτελή EVs. Σύμφωνα με το Bloomberg, η θυγατρική Mercedes-Benz Vans πούλησε 83.800 οχήματα στο τρίτο τρίμηνο, σημειώνοντας πτώση 8%, αν και τα ηλεκτρικά φορτηγάκια παρουσίασαν εντυπωσιακή άνοδο – σχεδόν διπλασιασμένες πωλήσεις στις 8.600 μονάδες.

Η ζήτηση για premium ηλεκτρικά οχήματα παραμένει ασθενής, ενώ ο ανταγωνισμός από εγχώριους παίκτες στην Κίνα εντείνεται, πιέζοντας τα περιθώρια κέρδους των γερμανικών κατασκευαστών.

Η Mercedes-Benz, όπως και οι υπόλοιποι ευρωπαίοι κατασκευαστές, καλείται πλέον να προσαρμόσει τη στρατηγική της σε μια παγκόσμια αγορά όπου η τιμή και η τεχνολογία υπερισχύουν της παραδοσιακής πολυτέλειας. Η κινεζική αγορά αποδεικνύεται καθοριστικός παράγοντας για τη μελλοντική πορεία του brand.