BYD: Σταματάει εντελώς την κοινοπραξία με τη Mercedes-Benz στην Κίνα

Η BYD αποκτά τον πλήρη έλεγχο της Denza, τερματίζοντας τη συνεργασία με τη Mercedes-Benz στην Κίνα μετά από 13 χρόνια.
Η BYD αποκτά πλήρη έλεγχο της Denza από τη Mercedes-Benz

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD προχώρησε στην απόκτηση του πλήρους ελέγχου της κοινοπραξίας που είχε με τη Mercedes-Benz Group AG στην Κίνα, τερματίζοντας μια 13ετή συνεργασία. Η κοινοπραξία αυτή ιδρύθηκε το 2011 για την προώθηση της μάρκας ηλεκτρικών οχημάτων Denza, με κάθε εταιρεία να κατέχει το 50% των μετοχών. Ωστόσο, οι σχέσεις μεταξύ των δύο εταιρειών ήταν τεταμένες τα τελευταία χρόνια, με τη Mercedes-Benz να μειώνει το ποσοστό της στο 10% το 2021, ενώ η BYD κατείχε το υπόλοιπο 90%.

Η BYD απέκτησε το υπόλοιπο 10% των μετοχών, εξασφαλίζοντας πλήρη κυριότητα της Denza.

Αυτή η κίνηση έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή, καθώς οι εμπορικές εντάσεις μεταξύ Κίνας και Ευρώπης αυξάνονται, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επιβάλλει πρόσθετους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.

Η Denza, μετά από μια περίοδο στρατηγικής επανατοποθέτησης, βρήκε νέα δυναμική με το πολυτελές minivan D9, το οποίο έγινε το best-seller στην κατηγορία του για το 2023.

Denza d9

Τι μπορεί να σημαίνει αυτή η κίνηση για τις 2 εταιρείες;

Η απόκτηση του πλήρους ελέγχου της κοινοπραξίας από τη BYD δίνει στην εταιρεία τη δυνατότητα να καθοδηγεί στρατηγικά τη μάρκα Denza με απόλυτη αυτονομία, επιταχύνοντας τις αποφάσεις και προσαρμόζοντας τα προϊόντα της στις ανάγκες της κινεζικής αγοράς, όπου ήδη κατέχει κυρίαρχη θέση. Η κίνηση αυτή επιτρέπει επίσης στη BYD να αντιμετωπίσει καλύτερα τις διεθνείς εμπορικές προκλήσεις, εστιάζοντας στην εσωτερική αγορά και επεκτείνοντας την παρουσία της σε νέες αναπτυσσόμενες αγορές.

Από την πλευρά της, η Mercedes-Benz, με την αποχώρησή της από την Denza, μπορεί να ανακατευθύνει τους πόρους της σε πιο στρατηγικές περιοχές και να περιορίσει την έκθεσή της στους κινδύνους της κινεζικής αγοράς, η οποία βρίσκεται σε φάση αυξημένων εμπορικών εντάσεων. Αυτή η κίνηση της επιτρέπει να διατηρήσει μεγαλύτερη ευελιξία στις διεθνείς στρατηγικές της και να επικεντρωθεί σε αγορές και προϊόντα που θεωρεί πιο κρίσιμα για τη μελλοντική της ανάπτυξη.