Η Toyota αναδείχθηκε ως η πιο πολύτιμη μάρκα αυτοκινήτων παγκοσμίως στην έκθεση Brand Finance 2025, με εκτιμώμενη αξία 64,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σημειώνοντας αύξηση 23% από το προηγούμενο έτος.
Η Mercedes και η Hyundai στην κορυφή
Η Mercedes-Benz κατέλαβε τη δεύτερη θέση με αποτίμηση 53 δισ. δολαρίων, παρά την πτώση 11%. Η Hyundai εξασφάλισε την τρίτη θέση, ενισχύοντας τη θέση της μεταξύ των ηγετών της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η πτώση της Tesla
Η Tesla σημείωσε σημαντική πτώση, πέφτοντας στην τέταρτη θέση με αξία 43 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μια μείωση 26% σε σχέση με τα 58,3 δισ. δολάρια του 2024 και ακόμη μεγαλύτερη από τα 66,2 δισ. δολάρια το 2023.
Η υποχώρηση της Tesla αποδίδεται σε δύο βασικούς παράγοντες:
- Τη γήρανση της γκάμας οχημάτων της.
- Τις πολωτικές ενέργειες του CEO Έλον Μασκ, που επηρέασαν την εικόνα της μάρκας, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, όπου η θετική αντίληψη για την εταιρεία έπεσε από 21% σε 16%.
Η συνολική κατάταξη και η κυριαρχία της Apple
Στη συνολική κατάταξη των εμπορικών σημάτων, η Tesla έπεσε από τη 18η στην 36η θέση. Αντίθετα, η Toyota και η Mercedes κατέλαβαν την 18η και 23η θέση αντίστοιχα. Η Apple παραμένει η πιο πολύτιμη μάρκα στον κόσμο, με αξία 574,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Προοπτικές και ανταγωνισμός
Παρά τις προκλήσεις της Tesla, η επικείμενη κυκλοφορία ενός ανανεωμένου Model Y μπορεί να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά. Την ίδια στιγμή, η έκθεση Brand Finance υπογραμμίζει την ενίσχυση ανταγωνιστών όπως η Mercedes, η BYD και η Hyundai, ιδιαίτερα στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.