Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Honda, το Prologue, κερδίζει έδαφος στις Ηνωμένες Πολιτείες, προσελκύοντας πιστούς και νέους πελάτες και μειώνοντας την απόσταση από την Tesla. Η Honda καταγράφει εντυπωσιακά επίπεδα αφοσίωσης, με τα δύο τρίτα των κατόχων SUV να παραμένουν πιστοί στη μάρκα. Αυτή η αφοσίωση επέτρεψε στην εταιρεία να εισέλθει δυναμικά στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων και να κερδίσει μερίδιο απέναντι στην Tesla, της οποίας το μερίδιο πλέον βρίσκεται κάτω από το 50%.
Ισχυρή αρχή για το Prologue
Η Honda πούλησε περίπου 13.000 μονάδες του Prologue στο τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου. Παρότι ο αριθμός αυτός παραμένει χαμηλότερος από το μερίδιο του δημοφιλούς Model Y της Tesla, το Prologue έχει ήδη κατακτήσει την πέμπτη θέση ανάμεσα στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα των ΗΠΑ. Πολλοί οδηγοί αναζητούσαν μια οικονομικά προσιτή και αξιόπιστη εναλλακτική, και το Prologue φαίνεται να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες.
Ανταγωνιστική τιμή και κίνητρα αγοράς
Στην αντιπροσωπεία Paragon Honda της Νέας Υόρκης, το Prologue κατάφερε να πουλήσει σχεδόν με τον ίδιο ρυθμό με το δημοφιλές βενζινοκίνητο CR-V, εν μέρει χάρη στα κίνητρα που μείωσαν τη διαφορά τιμής μεταξύ των δύο μοντέλων. Με αρχική τιμή 47.400 δολάρια, η οποία με τα κίνητρα κατεβαίνει σε προσιτά επίπεδα, το Prologue προσφέρει σημαντική αξία στους αγοραστές. Όπως εξηγεί ο Λάρι Αμπρό, υπεύθυνος οικονομικών της Paragon Honda, «υπάρχει τόσο μεγάλη αξία που είναι δύσκολο να την προσπεράσεις».
Τα πλεονεκτήματα των EV στη συντήρηση
Η Honda, αναγνωρισμένη ήδη ως μία από τις πιο αξιόπιστες μάρκες, επενδύει στην ηλεκτροκίνηση, και το Prologue προσφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στους κατόχους του. Σε αντίθεση με τα συμβατικά μοντέλα, τα ηλεκτρικά οχήματα απαιτούν χαμηλότερη συντήρηση, καθώς δεν χρειάζονται αλλαγές λαδιών ή φίλτρα αέρα, εξοικονομώντας στους κατόχους σχεδόν 1.000 δολάρια ετησίως σε σχέση με αντίστοιχα βενζινοκίνητα.
Η αύξηση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ
Παρά τις ανησυχίες περί επιβράδυνσης στην ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και 11% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με στοιχεία της Cox Automotive. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έφτασαν το 9% του συνόλου των νέων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ το τρίτο τρίμηνο του έτους, επίπεδο-ρεκόρ που υποδηλώνει ότι η αγορά ηλεκτρικών βρίσκεται σε ανοδική τροχιά.
Η αντίδραση της Tesla και ο νέος ανταγωνισμός
Η Tesla εξακολουθεί να κυριαρχεί στην αγορά EV, με 167.000 παραδόσεις οχημάτων το τρίτο τρίμηνο, συμπεριλαμβανομένων 17.000 νέων Cybertruck. Ωστόσο, το μερίδιο αγοράς της Tesla συνεχίζει να μειώνεται, καθώς περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται σε πιο προσιτές επιλογές από μάρκες όπως η Cadillac, η Chevrolet και η Honda. Συγκεκριμένα, η Chevrolet είδε αυξημένες πωλήσεις για τα μοντέλα Equinox και Blazer, με σχεδόν 18.000 πωλήσεις το τρίμηνο, κερδίζοντας έδαφος με χαμηλότερη τιμή σε σχέση με την Tesla.