Η Nissan αποφάσισε να απορρίψει τη συγχώνευση με τη Honda ύψους 58 δισ. δολαρίων, φοβούμενη ότι θα υποβαθμιστεί σε θυγατρική της Toyota. Παρά τις ανησυχίες για την κινεζική Foxconn, το διοικητικό συμβούλιο έκρινε πως η διατήρηση της αυτονομίας της Nissan ήταν προτεραιότητα.
Η αρχική συμφωνία και η τροποποίηση της Honda
Το deal προέβλεπε τη δημιουργία ενός νέου ομίλου μέσω συγχώνευσης δύο ίσων εταιρειών. Ωστόσο, η Honda προσπάθησε να τροποποιήσει τους όρους, επιδιώκοντας την απορρόφηση της Nissan και την τοποθέτησή της ως θυγατρική της Toyota.
Η έντονη αντίδραση της Nissan
Η πρόταση της Honda συνοδεύτηκε από τελεσίγραφο, κάτι που προκάλεσε αντιδράσεις στο ΔΣ της Nissan. Παρότι υπήρχαν ανησυχίες για την κινεζική Foxconn, το βασικό ζήτημα που κυριάρχησε ήταν η απώλεια αυτονομίας.
Ο ρόλος της Renault και η οικονομική ψαλίδα
Η Renault, που κατέχει το 36% της Nissan, ζήτησε υψηλότερο premium για το μερίδιό της, ενισχύοντας τις πιέσεις προς τη διοίκηση της Nissan να προστατεύσει τα συμφέροντά της. Η Honda, από την πλευρά της, προωθούσε την απορρόφηση λόγω της χαμηλότερης χρηματιστηριακής αξίας της Nissan.
Η αντίδραση των αγορών
Η μετοχή της Nissan σημείωσε πτώση άνω του 4% πριν διακοπεί η διαπραγμάτευσή της, ενώ αντίθετα η μετοχή της Honda κατέγραψε άνοδο άνω του 8%, δείχνοντας την ανακούφιση των επενδυτών από την ακύρωση του deal.