Η συνεργασία Honda Motor με τη Nissan Motor δημιουργεί νέα δεδομένα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Με τις δύο ιαπωνικές εταιρείες να αντιμετωπίζουν δυσκολίες, η ενδεχόμενη ενοποίηση μπορεί να τους προσφέρει την κλίμακα που απαιτείται για την αντιμετώπιση της BYD στην Κίνα.
Πτωτική τάση στις πωλήσεις
Η Honda και η Nissan έχουν πληγεί σημαντικά από την αυξανόμενη κυριαρχία της BYD. Η Honda σημείωσε πτώση 28% στις πωλήσεις στην Κίνα τον Νοέμβριο του 2024, ενώ η παραγωγή της μειώθηκε κατά 38%. Παρόμοια εικόνα εμφανίζει και η Nissan, με μείωση πωλήσεων κατά 15,1% και παραγωγής κατά 26%.
Αντιμετώπιση της Toyota
Η συνένωση δυνάμεων των δύο εταιρειών μπορεί να αποτελέσει απειλή για την Toyota Motor Corp, η οποία παραμένει η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. Οι πωλήσεις της Toyota μειώθηκαν οριακά κατά 0,2% τον Νοέμβριο, ενώ η παραγωγή υποχώρησε κατά 9,4%, λόγω των έντονων πιέσεων από την κινεζική αγορά και τους τοπικούς ανταγωνιστές.
Οι μεγάλες επαναγορές μετοχών δεν ενισχύουν τη μελλοντική επιχειρηματική βάση και οδηγούν σε εκροές κεφαλαίων
Η πρόκληση των ηλεκτορκίνητων
Η αυξανόμενη δημοτικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και η ενίσχυση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών αποτελούν τη μεγαλύτερη απειλή για τις παραδοσιακές ιαπωνικές μάρκες. Η BYD, που πούλησε 3,76 εκατομμύρια οχήματα φέτος, οδηγεί την κούρσα. Ωστόσο, η ενδεχόμενη συνεργασία Honda-Nissan μπορεί να αλλάξει το τοπίο.
Η στρατηγική αυτή στοχεύει στη μείωση του κόστους και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, ιδιαίτερα στις αγορές της Κίνας και των ΗΠΑ. Εάν ενταχθεί και η Mitsubishi Motors, οι συνέπειες μπορεί να είναι ακόμα πιο σημαντικές για τον παγκόσμιο ανταγωνισμό.