Η αλυσίδα εστιατορίων TGI Friday’s υπέβαλε αίτηση προστασίας από τους πιστωτές στις ΗΠΑ βάσει του Κεφαλαίου 11, αδυνατώντας να ανταποκριθεί στις οικονομικές προκλήσεις που επιφέρουν οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες και η οικονομική πίεση. Η πανδημία, ο αυξανόμενος πληθωρισμός και οι επιπτώσεις από τη διαρκώς αυξανόμενη πίεση κόστους διαβίωσης ώθησαν πολλούς καταναλωτές να μειώσουν τις επισκέψεις τους σε εστιατόρια και να στραφούν σε πιο οικονομικές επιλογές, όπως αλυσίδες fast food.
Η αίτηση πτώχευσης, η οποία κατατέθηκε στο Τέξας, αναφέρει ότι τα περιουσιακά στοιχεία και οι υποχρεώσεις της αλυσίδας κυμαίνονται μεταξύ 100 και 500 εκατομμυρίων δολαρίων. Μέσω της διαδικασίας αυτής, η TGI Friday’s επιδιώκει να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση που θα της επιτρέψει να διατηρήσει τα καταστήματά της ανοιχτά και να πραγματοποιήσει αναδιάρθρωση.
Ανταγωνισμός και οικονομική πίεση
Η TGI Friday’s προστίθεται στη λίστα των μεγάλων αλυσίδων casual dining που έχουν επηρεαστεί από τον αυξανόμενο ανταγωνισμό με άλλες δημοφιλείς αλυσίδες, όπως η Chipotle, που προσελκύουν καταναλωτές με ταχύτερες και οικονομικότερες επιλογές. Ο κλάδος εστίασης βιώνει σημαντικές πιέσεις, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν πλέον να δειπνούν συχνότερα στο σπίτι, επιδιώκοντας οικονομία. Πολλές αλυσίδες, όπως οι Red Lobster, Bucca di Beppo και Rubio’s Coastal Grill, αναζήτησαν προστασία από τους πιστωτές τους μέσω του Κεφαλαίου 11, αντιμετωπίζοντας παρόμοιες οικονομικές προκλήσεις.
Πως επηρεάζονται τα TGI Friday’s στην Ελλάδα;
Στην Ελλάδα, ωστόσο, η λειτουργία των TGI Friday’s δεν επηρεάζεται από τις εξελίξεις στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ομίλου TGI Friday’s Ελλάδας, η αλυσίδα λειτουργεί ανεξάρτητα στη χώρα μας, βασιζόμενη σε μοντέλο franchise με Έλληνες μετόχους και χωρίς μετοχική σύνδεση με την αμερικανική εταιρεία.
Δεδομένου ότι ο όμιλος TGI Fridays Ελλάδος δεν έχει μετοχική σχέση με τα TGI Fridays Αμερικής, και λειτουργεί ως ανεξάρτητη οντότητα με franchising και Έλληνες μετόχους, δεν επηρεάζεται από την οικονομική αναδιάρθρωση που μπορεί να λάβει χώρα στην αγορά των ΗΠΑ
Επιπλέον, ο όμιλος τονίζει ότι φέτος συμπληρώνει 27 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας στην ελληνική αγορά, με εννέα καταστήματα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Οι οικονομικές επιδόσεις του ομίλου είναι σταθερές, με EBITDA 1,9 εκατομμύρια ευρώ για το 2023 και σχεδόν μηδενικό δανεισμό, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική της μάρκας στην Ελλάδα και τη θέση της ως ένας από τους πιο επιτυχημένους franchisees παγκοσμίως.