A B C D E F G H I K L M N O P Q R S T U V W Α Β Γ Δ Ε Η Ι Κ Μ Ο Π Σ Τ Υ Ψ

Science Based Targets initiative (SBTi)

Η πρωτοβουλία “Science Based Targets initiative” (SBTi) είναι ένα παγκόσμιο πλαίσιο που βοηθά εταιρείες και οργανισμούς να θέσουν και να επιτύχουν στόχους μείωσης των εκπομπών άνθρακα, οι οποίοι είναι σύμφωνοι με την επιστημονική γνώση και τις διεθνείς συμφωνίες για την κλιματική αλλαγή. Στόχος της SBTi είναι να ενθαρρύνει τις επιχειρήσεις να αναλάβουν ουσιαστική δράση για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, με στόχους που βασίζονται σε επιστημονικά δεδομένα και όχι απλώς σε εθελοντικές ή αυθαίρετες δεσμεύσεις.

Η SBTi δημιουργήθηκε μέσω της συνεργασίας τεσσάρων κορυφαίων οργανισμών: του CDP (πρώην Carbon Disclosure Project), του Παγκόσμιου Ινστιτούτου Πόρων (WRI), του Παγκόσμιου Συμβουλίου Αειφόρου Ανάπτυξης Επιχειρήσεων (WBCSD) και του Οικουμενικού Συμφώνου των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact). Οι στόχοι που θέτουν οι εταιρείες μέσω της πρωτοβουλίας αυτής βασίζονται στην ανάγκη περιορισμού της υπερθέρμανσης του πλανήτη κάτω από τους 2°C, με επιδίωξη τους 1,5°C, όπως ορίζει η Συμφωνία του Παρισιού.

Η διαδικασία περιλαμβάνει την ανάλυση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της κάθε εταιρείας και τον καθορισμό σαφών, χρονοδιαγραμμένων στόχων για τη μείωσή τους. Αυτοί οι στόχοι υποβάλλονται σε έλεγχο από την SBTi, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι είναι συμβατοί με την τελευταία επιστημονική γνώση. Οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία καλούνται να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους σε πρακτικές που μειώνουν τις εκπομπές σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού τους και να δημοσιοποιούν τακτικά την πρόοδο τους.

Η SBTi έχει ήδη προσελκύσει μεγάλο αριθμό διεθνών επιχειρήσεων από διάφορους τομείς, όπως η ενέργεια, η βιομηχανία και τα καταναλωτικά αγαθά, που δεσμεύονται για πιο βιώσιμες και υπεύθυνες πρακτικές. Στον σημερινό επιχειρηματικό κόσμο, η συμμόρφωση με αυστηρά κλιματικά πρότυπα δεν αποτελεί πλέον μόνο ηθική υποχρέωση, αλλά και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, καθώς οι επενδυτές και οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο σε εταιρείες με βιώσιμο προφίλ.