Το CFPB (Consumer Financial Protection Bureau) είναι η Αρχή Προστασίας Καταναλωτών Χρηματοοικονομικών Προϊόντων στις Ηνωμένες Πολιτείες, και ιδρύθηκε το 2010 στο πλαίσιο του νόμου Dodd-Frank Wall Street Reform and Consumer Protection Act. Ο στόχος του CFPB είναι να προστατεύει τους καταναλωτές από καταχρηστικές πρακτικές στον χρηματοοικονομικό τομέα, να διασφαλίζει ότι οι επιχειρήσεις χρηματοοικονομικών υπηρεσιών ακολουθούν τους νόμους, και να ενδυναμώνει τους πολίτες να παίρνουν καλύτερες και πιο ενημερωμένες αποφάσεις για τα χρηματοοικονομικά προϊόντα που χρησιμοποιούν.
Η ίδρυση του CFPB υπήρξε μια άμεση απάντηση στην οικονομική κρίση του 2008, κατά την οποία οι κακές πρακτικές στις τράπεζες, στις στεγαστικές αγορές και στα δάνεια επιβάρυναν οικονομικά εκατομμύρια Αμερικανούς πολίτες. Το CFPB έχει την ευθύνη για την επιτήρηση και τη ρύθμιση διαφόρων χρηματοοικονομικών προϊόντων, όπως πιστωτικές κάρτες, δάνεια αυτοκινήτων, φοιτητικά δάνεια, στεγαστικά δάνεια, και άλλες καταναλωτικές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Η Αρχή προωθεί τη διαφάνεια στην αγορά, επιβάλλει κυρώσεις στις εταιρείες που δεν συμμορφώνονται με τους κανόνες, και διατηρεί γραμμές επικοινωνίας για να βοηθά τους καταναλωτές να καταθέτουν καταγγελίες.
Μία από τις πιο σημαντικές αρμοδιότητες του CFPB είναι η διασφάλιση της δικαιοσύνης στην πρόσβαση σε χρηματοοικονομικά προϊόντα, με ειδική έμφαση σε ευάλωτους πληθυσμούς που συχνά γίνονται θύματα καταχρηστικών πρακτικών. Το CFPB εργάζεται επίσης για τη βελτίωση της οικονομικής εκπαίδευσης, παρέχοντας πληροφορίες και εργαλεία που βοηθούν τους καταναλωτές να κατανοήσουν τους όρους των δανείων, των καρτών και άλλων προϊόντων, προκειμένου να αποφύγουν τη χρέωση υψηλών επιτοκίων ή κρυφών τελών.
Το CFPB έχει δεχτεί κριτική από ορισμένα πολιτικά και επιχειρηματικά κέντρα ως προς την ισχύ των ρυθμιστικών του εξουσιών και το κόστος που επιβάλλει στις εταιρείες. Ωστόσο, πολλοί υποστηρικτές της προστασίας των καταναλωτών το θεωρούν κρίσιμο θεσμό για την αποφυγή καταχρήσεων που μπορεί να πλήξουν την ευρύτερη οικονομία.