ΦΑΓΕ: Κέρδη ρεκόρ το 2024 με αύξηση πωλήσεων 20% και εξαγωγική ώθηση

Η FAGE κατέγραψε πωλήσεις $754 εκατ. και καθαρά κέρδη $112 εκατ. το 2024, ενισχυμένη από εξαγωγές και νέα προϊόντα, με επενδύσεις σε ΗΠΑ και Ολλανδία.
Εργοστάσιο της ΦΑΓΕ με γραμμή παραγωγής γιαουρτιού και αναπτυξιακή δυναμική

Θετικά έκλεισε το 2024 για την FAGE International, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 20% και διαμορφώθηκαν στα $754 εκατ., χάρη κυρίως στην αύξηση των εξαγωγών και των πωλήσεων όγκου. Η ελαφρά υποχώρηση στις μέσες τιμές αντισταθμίστηκε από την ενίσχυση των ισοτιμιών και την αυξημένη ζήτηση, ειδικά σε ΗΠΑ και Ην. Βασίλειο.

Πωλήσεις ανά χώρα: Η Ελλάδα σε στασιμότητα

Σε όρους αξίας, οι πωλήσεις ανά αγορά διαμορφώθηκαν ως εξής:

  • Ην. Βασίλειο: +49,2%
  • ΗΠΑ: +22%
  • Ιταλία: +11%
  • Ελλάδα: -0,5%

Αντίστοιχα σε όρους όγκου, η Ελλάδα κατέγραψε μικρή άνοδο +1,3%, ωστόσο η αξία των πωλήσεων μειώθηκε.

Μεικτά και λειτουργικά κέρδη σε άνοδο

Το μεικτό αποτέλεσμα αυξήθηκε κατά 21% στα $353,5 εκατ., ενώ τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν στα $143,1 εκατ., σημειώνοντας άνοδο 13,8%. Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 36% και διαμορφώθηκαν στα $112,33 εκατ., μείωση ωστόσο παρατηρήθηκε στο περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας στο 19% από 20%.

ΦΑΓΕ Α.Ε.: Μείωση στην Ελλάδα και ζημιές

Στην ελληνική θυγατρική ΦΑΓΕ Α.Ε., ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε 14,4%, στα €174 εκατ., λόγω της ενίσχυσης των εξαγωγών. Ωστόσο, τα EBITDA ήταν αρνητικά, στα -€14,47 εκατ., ενώ οι ζημιές διευρύνθηκαν στα €16,75 εκατ.

Επενδύσεις και νέα προϊόντα

Οι συνολικές επενδύσεις της FAGE το 2024 ανήλθαν σε $19,3 εκατ., με επίκεντρο:

  • $12,2 εκατ. για τις ΗΠΑ
  • $5,1 εκατ. για την Ελλάδα
  • $2 εκατ. για τη νέα μονάδα στην Ολλανδία, η οποία αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το 2028 και να αυξήσει την παραγωγή κατά 40.000 τόνους

Η εταιρεία απέσυρε προϊόντα με χαμηλό περιθώριο (Junior, Trublent) και προχώρησε σε νέα λανσαρίσματα όπως:

  • KEFIR στην Ευρώπη
  • BestSelf split cups και νέα cream desserts στις ΗΠΑ

Στρατηγική για το 2025

Η FAGE στοχεύει σε περαιτέρω ανάπτυξη μέσω οργανικής επέκτασης και ενίσχυσης της παραγωγικής της βάσης. Το ισχυρό εξαγωγικό momentum και η είσοδος σε νέες κατηγορίες προϊόντων αναμένεται να αποτελέσουν τους βασικούς μοχλούς κερδοφορίας και ανάπτυξης το 2025.