Σε κρίση η 23andMe: Διαγραφή δεδομένων και αίτηση πτώχευσης

Η 23andMe χάνει 1,9 εκατ. χρήστες, εν μέσω πτώχευσης και αγωγών για παραβίαση προσωπικών δεδομένων.
Η 23andMe χάνει την εμπιστοσύνη των χρηστών εν μέσω πτώχευσης

Η 23andMe, μία από τις πιο γνωστές εταιρείες γενετικών τεστ στον κόσμο, βιώνει μια πρωτοφανή κρίση αξιοπιστίας και λειτουργικής βιωσιμότητας. Από τη στιγμή που υπέβαλε αίτηση πτώχευσης (Chapter 11) τον Μάρτιο του 2025 και ανακοίνωσε την πρόθεσή της να τεθεί προς πώληση, περίπου 1,9 εκατομμύρια χρήστες έχουν ζητήσει τη διαγραφή των προσωπικών τους δεδομένων.

Κυβερνοεπίθεση, αγωγές και παραίτηση Δ.Σ.

Η κρίση έρχεται μετά από ένα έτος γεμάτο αρνητικές εξελίξεις για την εταιρεία:

  • κυβερνοεπίθεση μεγάλης κλίμακας,
  • απώλεια δεδομένων,
  • συλλογική αγωγή 30 εκατ. δολαρίων,
  • μαζικές απολύσεις,
  • παραίτηση του ανεξάρτητου διοικητικού συμβουλίου.

Όπως παραδέχεται η ίδια η εταιρεία στην ετήσια οικονομική της έκθεση, οι εξελίξεις έχουν επηρεάσει σοβαρά τα έσοδα και την εμπιστοσύνη του κοινού.

Αντιδράσεις στην εξαγορά από τη Regeneron

Η Regeneron Pharmaceuticals ανακοίνωσε την πρόθεσή της να εξαγοράσει τη 23andMe έναντι 256 εκατ. δολαρίων. Ωστόσο, η κίνηση αυτή έχει προκαλέσει αντιδράσεις: περισσότεροι από τους μισούς γενικούς εισαγγελείς στις ΗΠΑ, καθώς και η Περιφέρεια της Κολούμπια, έχουν καταθέσει αγωγή ώστε να αποτραπεί η πώληση γενετικών δεδομένων χωρίς τη συναίνεση των πελατών.

Αν ο αριθμός των πελατών που συναινούν στη συμμετοχή σε ερευνητικά μας προγράμματα συνεχίσει να μειώνεται ή δεν αυξηθεί, τότε η βάση δεδομένων μας θα καταστεί λιγότερο αποτελεσματική και τα έσοδά μας από τις ερευνητικές υπηρεσίες θα μειωθούν

Σημαντική απώλεια πελατών

Παρότι η εταιρεία ισχυρίζεται πως συμμορφώθηκε «σε λογικά χρονικά πλαίσια» με τα αιτήματα διαγραφής, η ζημιά έχει ήδη καταγραφεί. Η συνολική βάση χρηστών της 23andMe μειώθηκε από πάνω από 16 εκατ. σε 14 εκατ. χρήστες.

Ραγδαία μεταβολή στο τοπίο των δεδομένων

Η υπόθεση της 23andMe αποτελεί ηχηρή υπενθύμιση για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν ακόμη και οι ηγέτες του κλάδου όταν η προστασία προσωπικών δεδομένων και η εμπιστοσύνη των χρηστών διακυβεύονται. Οι αντιδράσεις των καταναλωτών δείχνουν ότι η ευαισθησία γύρω από την ιδιωτικότητα έχει γίνει κρίσιμος παράγοντας βιωσιμότητας για τις τεχνολογικές επιχειρήσεις.