Η ελληνική θυγατρική της Hennes & Mauritz ενέκρινε τη διανομή 4,2 εκατ. ευρώ από αδιάθετα κέρδη προηγούμενων ετών προς τη μητρική εταιρεία στη Σουηδία. Η σχετική απόφαση της Γενικής Συνέλευσης καταχωρήθηκε στο Γ.Ε.ΜΗ. στις 16 Μαΐου και φέρει ημερομηνία 4 Απριλίου.
Οικονομική επίδοση της H&M στην Ελλάδα
Για το 2023, η H&M Ελλάδας παρουσίασε κύκλο εργασιών 185 εκατ. ευρώ, με κέρδη προ φόρων 6,3 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 2,4 εκατ. ευρώ. Η Ελλάδα αποτελεί μία από τις 77 αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος fast fashion από τη Σουηδία.
Η παγκόσμια εικόνα του ομίλου H&M
Το 2024, η H&M κατέγραψε σε παγκόσμιο επίπεδο πωλήσεις ύψους 20,7 δισ. ευρώ, μεικτά κέρδη 11 δισ. ευρώ και καθαρά κέρδη 1 δισ. ευρώ. Διαθέτει πάνω από 3.800 φυσικά καταστήματα και μια ομάδα 400 σχεδιαστών, ενώ συνεχίζει να επενδύει σε συνεργασίες με καταξιωμένους οίκους μόδας.
Στρατηγική βιωσιμότητας και κυκλικής μόδας
Η βιωσιμότητα βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής της H&M. Το 2024, ο όμιλος επένδυσε περίπου 610 εκατ. ευρώ σε πρωτοβουλίες που περιλαμβάνουν:
- Αντικατάσταση συμβατικών υλικών
- Ενεργειακή απόδοση
- Κατάργηση ορυκτών καυσίμων
Ο στόχος του ομίλου είναι μείωση των εκπομπών κατά 56% έως το 2030 και πλήρης απαλλαγή από καθαρές εκπομπές έως το 2040.
Κυκλική μόδα και πλατφόρμες μεταπώλησης
Η H&M επεκτείνει τις υπηρεσίες κυκλικής μόδας μέσω πλατφορμών όπως η Sellpy και η πρωτοβουλία “Pre-Loved”, που από το 2021 λειτουργεί πλέον online σε 24 χώρες.
Η “Pre-Loved” συμβάλλει στη βιωσιμότητα και την αντιμετώπιση της υπερκατανάλωσης μέσω μεταπώλησης, επισκευής και ενοικίασης ρούχων.
Ο στόχος της H&M είναι έως το 2030 το 100% των υλικών να προέρχεται από βιώσιμες πηγές, με ενδιάμεσο στόχο 30% ανακυκλωμένα υλικά έως το 2025.