Η Κομισιόν ελέγχει την TikTok για παραβίαση του DSA στις διαφημίσεις

Η Κομισιόν θεωρεί ότι η TikTok δεν συμμορφώνεται με τον DSA όσον αφορά τη διαφάνεια στις διαφημίσεις.
Αντίδραση TikTok για το πρόστιμο της DPC και παρουσίαση του Project Clover

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την προκαταρκτική της θέση ότι η πλατφόρμα TikTok δεν συμμορφώνεται με τον Κανονισμό για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (DSA), αναφορικά με τη δημοσίευση και διαχείριση των διαφημίσεων.

Έλλειψη επαρκούς διαφάνειας στις διαφημίσεις

Σύμφωνα με την Κομισιόν, η TikTok δεν παρέχει επαρκείς πληροφορίες για το περιεχόμενο, τους αποδέκτες και τους χρηματοδότες των διαφημίσεων. Αυτό παραβιάζει τις απαιτήσεις του DSA, οι οποίες στοχεύουν στην ενίσχυση της διαφάνειας των ψηφιακών πλατφορμών.

Το διαφημιστικό περιεχόμενο της TikTok δεν επιτρέπει στο κοινό να εκτελέσει λεπτομερείς αναζητήσεις με βάση αυτά τα στοιχεία, περιορίζοντας έτσι τη χρησιμότητα του μηχανισμού διαφάνειας.

Βάση για την προκαταρκτική εκτίμηση

Τα συμπεράσματα της Επιτροπής προέκυψαν από:

  • Ανάλυση εσωτερικών εγγράφων της εταιρείας
  • Πρακτική αξιολόγηση των εργαλείων της TikTok
  • Συνεντεύξεις με ειδικούς του κλάδου

Διαδικασία υπεράσπισης

Η TikTok έχει πλέον το δικαίωμα να αποκτήσει πρόσβαση στον σχετικό φάκελο της έρευνας και να ασκήσει το δικαίωμα υπεράσπισής της, όπως προβλέπει η διαδικασία του DSA.