Καθαρά κέρδη ύψους 381 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε η Εθνική Τράπεζα για το πρώτο τρίμηνο του 2025, αποτυπώνοντας τη διατήρηση υψηλών επιδόσεων εν μέσω μεταβαλλόμενου οικονομικού περιβάλλοντος και μείωσης των επιτοκίων.
Ανθεκτικότητα στα έσοδα και αύξηση προμηθειών
Η μείωση των καθαρών εσόδων από τόκους κατά 9% σε ετήσια βάση αποδίδεται κυρίως στη συνολική πτώση των επιτοκίων κατά 100 μ.β. από το Δ’ τρίμηνο 2024. Ωστόσο, αυτή η απώλεια αντισταθμίστηκε μερικώς από την υγιή πιστωτική επέκταση και τη στρατηγική διαχείρισης των καταθέσεων.
Ιδιαίτερη ενίσχυση σημειώθηκε στις προμήθειες (+13% σε ετήσια βάση), κυρίως από τη λιανική τραπεζική (+15%) και την Εταιρική Τραπεζική (+35%). Οι προμήθειες από επενδυτικά προϊόντα αυξήθηκαν κατά 60%, ενισχύοντας την κερδοφορία.
Ελεγχόμενες δαπάνες και μειωμένο κόστος κινδύνου
Οι λειτουργικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 5%, λόγω ενίσχυσης του ανθρώπινου δυναμικού. Παράλληλα, το κόστος πιστωτικού κινδύνου μειώθηκε στις 46 μ.β., ενώ ο δείκτης απόδοσης ιδίων κεφαλαίων έφτασε το 19,1%, υπερβαίνοντας τον στόχο του 13%.
Ισχυρός ισολογισμός και αύξηση δανείων
Η καθαρή πιστωτική επέκταση ανήλθε σε €0,34 δισ., με τις νέες εκταμιεύσεις δανείων να φτάνουν τα €1,6 δισ., αυξημένες κατά 41%. Οι επιχειρηματικές καταθέσεις αυξήθηκαν επίσης, ενισχύοντας τη ρευστότητα.
Η έκθεση σε χρεόγραφα σταθερής απόδοσης έφτασε τα €20,4 δισ., προσφέροντας σταθερότητα στα έσοδα. Ο δείκτης ΜΕΑ διαμορφώθηκε σε 2,6%, με υψηλή κάλυψη από προβλέψεις.
Ενίσχυση κεφαλαίων και δείκτες ανθεκτικότητας
Ο δείκτης CET1 ανήλθε σε 18,7%, με συνολικό δείκτη κεφαλαιακής επάρκειας στο 21,5%. Παράλληλα, ο δείκτης MREL διαμορφώθηκε σε 28,4%, υπερκαλύπτοντας τον στόχο του 26,8%.
Ψηφιακός μετασχηματισμός και ESG στρατηγική
Η Εθνική συνεχίζει την αναβάθμιση των τραπεζικών υπηρεσιών με την υλοποίηση νέου Core Banking System και αξιοποίηση τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης. Η πλατφόρμα UNIKO για ακίνητα είναι πλέον σε λειτουργία, ενώ ενισχύεται και η στρατηγική ESG με νέο πλαίσιο βιώσιμης χρηματοδότησης.
Η τράπεζα διατηρεί ισχυρή ψηφιακή παρουσία, με πάνω από 3,1 εκατ. ενεργούς χρήστες, μερίδιο 31% στο mobile banking και πάνω από 1,8 εκατ. ψηφιακές πωλήσεις.