Επαγγελματικά ταξίδια: Ακόμα μεγαλύτερη αύξηση δαπανών μετά την πανδημία

Οι δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια αυξάνονται παγκοσμίως, με πολλές εταιρείες να προβλέπουν άνοδο έως και 20% στους επόμενους μήνες.
επαγγελματικά ταξίδια

Μπορεί κατά τη διάρκεια αλλά και μετά την πανδημία, τα επαγγελματικά ταξίδια να είχαν υποχωρήσει σε μηδενικά σχεδόν επίπεδα, όμως επανέρχονται δυναμικά, με πολλές επιχειρήσεις να αυξάνουν ξανά τις δαπάνες τους σε αυτόν τον τομέα. Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα, το 42% των εταιρικών ταξιδιωτών δηλώνει πρόθυμο να αυξήσει τις δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες. Αυτή η εξέλιξη είναι ιδιαίτερα σημαντική για τις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα έσοδα από αυτού του είδους τους ταξιδιώτες. Οι προσδοκίες μάλιστα δείχνουν ότι οι δαπάνες αυτές θα ξεπεράσουν τα προ-Covid επίπεδα.

Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων σε έρευνα του Flight Center Travel Group ανέφερε ότι αναμένουν αύξηση στον αριθμό των ταξιδιών κατά 20% τους επόμενους μήνες, ενώ μόνο το 10% προβλέπει μείωση.

Οι προοπτικές της αγοράς

Παρά τις δυσκολίες που παρατηρήθηκαν σε ορισμένες αγορές, όπως η Κίνα, όπου τα επαγγελματικά ταξίδια δεν έχουν ανακάμψει πλήρως, η γενική τάση δείχνει αισιοδοξία.

Επιπλέον, η Παγκόσμια Ένωση Επιχειρηματικών Ταξιδιών προβλέπει αύξηση των δαπανών για επαγγελματικά ταξίδια κατά 11% φέτος, φτάνοντας το εντυπωσιακό ποσό των 1,48 τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες είναι ιδιαίτερα περιζήτητοι από τις αεροπορικές εταιρείες και τα ξενοδοχεία, καθώς αποτελούν βασικό μοχλό των κερδών τους.

Μια νέα, αρκετά σημαντική τάση που ενισχύει ακόμη περισσότερο την αξία των επαγγελματικών ταξιδιών είναι ο συνδυασμός εργασίας και αναψυχής. Οι επαγγελματίες συχνά παρατείνουν τα ταξίδια τους για προσωπική απόλαυση, καθιστώντας αυτήν την ομάδα ταξιδιωτών ακόμη πιο ελκυστική για τις επιχειρήσεις που στοχεύουν σε επιπλέον έσοδα.

Τα εταιρικά ταξίδια θεωρούνται πλέον, αναμφίβολα, ως δαπάνη χωρίς διακριτική ευχέρεια για τις επιχειρήσεις

Melissa Elf, Global COO FCM Travel

Ιδιαίτερα στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, η ανάκαμψη είναι ακόμα πιο έντονη. Ο ξενοδοχειακός όμιλος Marriott International σημειώνει υψηλές επιδόσεις στο τμήμα MICE (meetings, incentives, conferences and exhibitions), με την Ασία να πρωτοπορεί. Ο Rajeev Menon, πρόεδρος του ομίλου για την Ασία-Ειρηνικό, υπογράμμισε ότι η επιτυχία αυτή βασίζεται στη σημαντικότητα των προσωπικών σχέσεων στην περιοχή, καθώς οι επαγγελματίες ταξιδιώτες επέστρεψαν γρήγορα στα ταξίδια.

Παρόλο που οι αγορές όπως η Κίνα δεν έχουν πλήρως ανακάμψει, η γενικότερη εικόνα δείχνει ότι τα επαγγελματικά ταξίδια επιστρέφουν δυναμικά, καθιστώντας τα έναν από τους βασικούς παράγοντες ανάπτυξης για τον ταξιδιωτικό κλάδο.