Η McDonald’s ανακοίνωσε σημαντική πτώση πωλήσεων για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο στις Ηνωμένες Πολιτείες, με μείωση 3,6% στα καταστήματα που λειτουργούν για τουλάχιστον έναν χρόνο. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη υποχώρηση από την αρχή της πανδημίας το 2020.
Επιφυλακτικοί καταναλωτές και καιρικές συνθήκες πιέζουν την αγορά
Η διοίκηση απέδωσε τη μείωση στις κακές καιρικές συνθήκες και τη συγκράτηση των καταναλωτών, ειδικά από τα χαμηλότερα και πλέον και τα μεσαία εισοδηματικά στρώματα.
Στις ΗΠΑ, η συνολική επισκεψιμότητα στα fast food από τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα μειώθηκε σχεδόν διψήφια σε σύγκριση με πέρυσι… τώρα βλέπουμε αντίστοιχη πτώση και από τα μεσαία εισοδήματα, δείχνοντας ότι η οικονομική πίεση επεκτείνεται
Ανάμεικτα τα οικονομικά αποτελέσματα
- Κέρδη ανά μετοχή: $2,67 (προσαρμοσμένα), ελαφρώς πάνω από τις προβλέψεις
- Έσοδα: $5,96 δισ., κάτω από τα αναμενόμενα $6,09 δισ.
- Καθαρά κέρδη: $1,87 δισ. ή $2,60 ανά μετοχή, από $1,93 δισ. ή $2,66 πέρσι
Η μετοχή υποχωρούσε περίπου 2% στις προσυνεδριακές συναλλαγές.
Παγκόσμια πορεία και στρατηγική για ανάκαμψη
Σε διεθνές επίπεδο, οι πωλήσεις στα ίδια καταστήματα μειώθηκαν κατά 1%, ενώ στις αναδυόμενες αγορές (Ιαπωνία, Κίνα, Βραζιλία) αυξήθηκαν κατά 3,5%, ξεπερνώντας τις προβλέψεις. Η εταιρεία σχεδιάζει να τονώσει τη ζήτηση με προσφορές και την επαναφορά δημοφιλών προϊόντων όπως τα “snack wraps”.
Επενδυτικά σχέδια
Η McDonald’s διατηρεί το σχέδιο για άνοιγμα 2.200 νέων καταστημάτων το 2024, με προγραμματισμένες επενδύσεις ύψους 3 έως 3,2 δισ. δολαρίων.