Πτώση 1,9% στις ταξινομήσεις νέων ΙΧ στην ΕΕ το α’ τρίμηνο 2025

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν 1,9% το α' τρίμηνο 2025, με άνοδο σε ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα.
Αυτοκίνητα στο δρόμο

Κατά 1,9% μειώθηκαν οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση το πρώτο τρίμηνο του 2025, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2024, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ACEA. Μόνο για τον Μάρτιο, η ετήσια μεταβολή ήταν οριακά αρνητική (-0,2%), γεγονός που αντικατοπτρίζει το δύσκολο διεθνές οικονομικό κλίμα και τον συνεχιζόμενο «πόλεμο» των δασμών.

Ανάκαμψη για τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα

Παρά την πτώση στο σύνολο των ταξινομήσεων, η αγορά δείχνει σαφή στροφή προς τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία (BEV) κατέγραψαν άνοδο 23,9% φτάνοντας τις 412.997 ταξινομήσεις και αποσπώντας το 15,2% της αγοράς, αυξημένο από το 12% το προηγούμενο έτος.

Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές – Γερμανία (+38,9%), Βέλγιο (+29,9%) και Ολλανδία (+7,9%) – παρουσίασαν εντυπωσιακή ανάπτυξη. Αντίθετα, η Γαλλία σημείωσε μείωση 6,6%.

Υβριδικά οχήματα: ο κυρίαρχος τύπος

Τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν η πρώτη επιλογή για τους καταναλωτές, με αύξηση 20,7% και συνολικά 964.108 ταξινομήσεις. Το μερίδιο αγοράς τους ανήλθε στο 35,5%. Ιδιαίτερα ισχυρή ήταν η ζήτηση σε:

  • Γαλλία: +47,5%
  • Ισπανία: +36,6%
  • Ιταλία: +15,3%
  • Γερμανία: +10,5%

Συγκρατημένη αύξηση για τα plug-in υβριδικά

Τα ηλεκτρικά plug-in-hybrid αυτοκίνητα σημείωσαν μικρή άνοδο 1,1%, φτάνοντας τις 207.048 μονάδες και καλύπτοντας το 7,6% της αγοράς. Σημαντικές αυξήσεις καταγράφηκαν στη Γερμανία (+41,8%) και την Ισπανία (+30,7%).

Καθίζηση για τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης

Η παραδοσιακή αγορά καυσίμων παρουσιάζει ραγδαία κάμψη. Τα βενζινοκίνητα οχήματα κατέγραψαν μείωση 20,6% και οι πετρελαιοκίνητες ταξινομήσεις υποχώρησαν κατά 27,1%. Συγκεκριμένα:

  • Γαλλία: -34,1%
  • Γερμανία: -26,6%
  • Ιταλία: -15,8%
  • Ισπανία: -9,5%

Το συνολικό μερίδιο των οχημάτων με θερμικούς κινητήρες έπεσε στο 38,3%, από 48,3% το 2024. Ειδικά για τον Μάρτιο του 2025, η πτώση ανήλθε σε 20,7% για τα βενζινοκίνητα και 25,5% για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα.