Η Ζυθοποιία Μακεδονίας – Θράκης συνεχίζει απρόσκοπτα τις εξαγωγές μπύρας Βεργίνα και τσαγιού Tuvunu στις Ηνωμένες Πολιτείες, παρά την αβεβαιότητα για το ενδεχόμενο επιβολής δασμών. Η διορία των 90 ημερών που δόθηκε στις εμπορικές διαπραγματεύσεις μεταξύ ΗΠΑ και Ευρωπαϊκής Ένωσης διαμορφώνει ένα πλαίσιο προσδοκιών, αλλά και έντονης ανησυχίας για τους εξαγωγείς.
Σε φάση αναμονής οι ελληνικές εξαγωγές
Παρά τη συνεχιζόμενη αποστολή φορτίων προς τη Νέα Υόρκη, οι υπεύθυνοι της εταιρείας δηλώνουν πως «οι Αμερικανοί πελάτες δεν έχουν κάνει αναφορά στους δασμούς», διατηρώντας χαμηλούς τόνους και προσμονή για συμφωνία προτού λήξει η παράταση.
Η Ζυθοποιία Μακεδονίας – Θράκης διαθέτει το 2% του όγκου πωλήσεων της στο εξωτερικό, με βασικές αγορές την Ευρώπη, αλλά και παρουσία στις ΗΠΑ για πάνω από μία δεκαετία.
Η ποιότητα ως απάντηση στους δασμούς
Ο κος Νίκος Μπίλιος υπογράμμισε ότι ακόμη και σε περίπτωση επιβολής δασμών, η επιχείρηση εξετάζει πώς μπορεί να απορροφήσει μέρος του κόστους, όπως είχε συμβεί και κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης και της πανδημίας. Ένας δασμός 10% θεωρείται διαχειρίσιμος, αν και εξαρτάται από την εμπορική στρατηγική κάθε επιχείρησης.
Το Tuvunu: Το Macha της Ελλάδας
Ιδιαίτερη μνεία έγινε στο Tuvunu, το οργανικό τσάι του βουνού που η Ζυθοποιία Μακεδονίας – Θράκης προωθεί ως βιώσιμο προϊόν, με πρώτες ύλες από την Ροδόπη και τη Θράκη. Η εταιρεία ενίσχυσε την τοπική παραγωγή, πείθοντας αγρότες να στραφούν από τον καπνό σε βιολογικές καλλιέργειες βοτάνων.
«Το τσάι του βουνού το πήραμε και το κάναμε αναψυκτικό. Στην έκθεση του Ντουμπάι το αποκάλεσαν το εθνικό ποτό της Ελλάδας», ανέφερε ο κ. Μπίλιος, τονίζοντας ότι η ποιότητα και η ταυτότητα των ελληνικών προϊόντων είναι το ισχυρότερο όπλο απέναντι σε εμπορικούς περιορισμούς.
Αβεβαιότητα για το μέλλον
Παρότι οι ελληνικές εξαγωγές στις ΗΠΑ δεν είναι μεγάλες σε ποσοτικούς όρους, ο ενδεχόμενος εμπορικός πόλεμος θα μπορούσε να επηρεάσει έμμεσα την ελληνική οικονομία, που βασίζεται κατά κύριο λόγο στην Ευρώπη για εξαγωγές και τουρισμό.
Η ελληνική επιχειρηματικότητα επιμένει στην ποιότητα, την αειφορία και την καινοτομία για να διατηρήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, ακόμη και σε ένα ασταθές διεθνές περιβάλλον.