Σταθερή ανάπτυξη στο λιανεμπόριο τροφίμων: Προβλέψεις και προκλήσεις

Η αγορά FMCG αναπτύσσεται με 6,7%, ενώ οι προκλήσεις του κλάδου εντείνονται λόγω κανονισμών και μείωσης της ζήτησης.
Αρνητικός δείκτης πληθωρισμού στα τρόφιμα και ποτά

Η ελληνική αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων καταγράφει σταθερή άνοδο, με τις πωλήσεις των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCGs) να αυξάνονται κατά 6,7% σε αξία μέχρι και τις 30 Μαρτίου, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της NielsenIQ. Η ανοδική αυτή τάση επιβεβαιώνει τις προβλέψεις των υψηλόβαθμων στελεχών του κλάδου, όπως καταγράφονται στη σχετική c-suite έρευνα της εταιρείας.

Μετριοπαθής ανάπτυξη και σταθεροί όγκοι για το 2025

Τα στελέχη της αγοράς προβλέπουν ότι ο τζίρος του λιανεμπορίου τροφίμων θα συνεχίσει να αυξάνεται και το 2025, αν και με πιο ήπιους ρυθμούς λόγω της αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού. Όσον αφορά στους πωλούμενους όγκους, αναμένεται να παραμείνουν σταθεροί, σε μια πιο αισιόδοξη εικόνα σε σχέση με την περασμένη χρονιά.

Κυβερνητικοί κανονισμοί και αγοραστική δύναμη οι κύριες προκλήσεις

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τον κλάδο, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μεσοπρόθεσμα, αφορούν:

  • Την κυβερνητική κανονιστική ρύθμιση της αγοράς (56% και 68% αντίστοιχα)
  • Τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών (56% και 53%)

Αντιδράσεις στον Νέο Κώδικα Δεοντολογίας

Ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας προκαλεί ανάμεικτες αντιδράσεις στην αγορά:

Οι λιανέμποροι τον θεωρούν κατανοητό και εφαρμόσιμο, ενώ οι προμηθευτές εμφανίζονται πιο επιφυλακτικοί, με το 50% να δηλώνει πως οι κανόνες δεν είναι ξεκάθαροι.

Παράλληλα, ούτε οι λιανέμποροι ούτε οι προμηθευτές αναγνωρίζουν σαφή οφέλη για τους καταναλωτές ή για τις μεταξύ τους διαπραγματεύσεις.

Αναπροσαρμογή προωθητικών στρατηγικών

Ενόψει των αλλαγών, αναμένεται τροποποίηση των προωθητικών ενεργειών με:

  • Μείωση της συχνότητας προωθήσεων
  • Υιοθέτηση EDLP (Every Day Low Price) στρατηγικών
  • Στοχευμένο σχεδιασμό προωθήσεων σε συγκεκριμένες περιόδους

Θετική στάση των καταναλωτών

Παρότι η αγορά εμφανίζεται επιφυλακτική, 59% των καταναλωτών πιστεύει ότι ο Κώδικας θα έχει θετική επίδραση. Επιπλέον, 7 στους 10 θεωρούν ότι η εφαρμογή του θα διευκολύνει τη σύγκριση τιμών μεταξύ παρόμοιων προϊόντων.