Η Stellantis και ο κινέζος συνεργάτης της Leapmotor φαίνεται να καταλήγουν στην Ισπανία ως την επικρατέστερη χώρα για τη μαζική παραγωγή του ηλεκτρικού crossover B10, το οποίο προορίζεται για την ευρωπαϊκή αγορά και αναμένεται να ξεκινήσει το πρώτο τρίμηνο του 2026.
Η Ισπανία σε πλεονεκτική θέση έναντι Γερμανίας και Σλοβακίας
Οι δύο εταιρείες, σύμφωνα με πηγή του Reuters, αξιολογούν διάφορες τοποθεσίες στην Ευρώπη. Στο παρελθόν είχαν εξεταστεί εργοστάσια της Stellantis στη Γερμανία και στη Σλοβακία. Ωστόσο, η Ισπανία κερδίζει έδαφος χάρη στο χαμηλό εργατικό κόστος και τις σημαντικές επιδοτήσεις για επενδύσεις σε καθαρές μορφές ενέργειας.
Leapmotor και Stellantis σχεδιάζουν να ξεκινήσουν τη μαζική παραγωγή του οχήματος το πρώτο τρίμηνο του 2026.
Οι εταιρείες εντείνουν τις προσπάθειες για να δημιουργήσουν ένα ισχυρό δίκτυο προμηθευτών εξαρτημάτων στην Ισπανία, ώστε να πληρούν τα κριτήρια για το υψηλότερο επίπεδο κρατικών ενισχύσεων.
Αναδίπλωση από την Πολωνία λόγω πολιτικών πιέσεων
Το αρχικό σχέδιο για κατασκευή του B10 στην Πολωνία εγκαταλείφθηκε, σύμφωνα με το Reuters, λόγω προτροπής της κινεζικής κυβέρνησης προς τις εταιρείες να περιορίσουν επενδύσεις σε χώρες που στηρίζουν την επιβολή δασμών στα κινεζικής προέλευσης EVs.
Μετά την Πολωνία, οι εταιρείες εξέτασαν τη Γερμανία και τη Σλοβακία, αλλά η Ισπανία φαίνεται να προσφέρει το πιο ολοκληρωμένο πλαίσιο για να προχωρήσει το έργο.
Ηλεκτρική στρατηγική και επέκταση στην Ευρώπη
Το Leapmotor B10 αποτελεί την πρώτη προσπάθεια των δύο εταιρειών να διεισδύσουν στις αγορές της Ευρώπης με ένα ηλεκτρικό όχημα κατηγορίας Β. Η Leapmotor ανακοίνωσε ότι το B10 είναι η αρχή μιας ευρύτερης σειράς μοντέλων, ενώ η Stellantis σημείωσε ότι το όχημα θα επιτρέψει την προσφορά «ηλεκτρικών αυτοκινήτων υψηλής τεχνολογίας και οικονομικά προσιτών» εκτός Κίνας.