Από τις 17 Μαρτίου, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί ξεκινούν αυστηρούς ελέγχους για την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας στις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες στα σούπερ μάρκετ. Οι αλλαγές αυτές στοχεύουν στην προστασία του καταναλωτή και στη διαφάνεια των τιμών.
Τι αλλάζει στις εκπτώσεις και τις προσφορές
- Καταργούνται τα stickers έκπτωσης που ήταν τυπωμένα πάνω στις συσκευασίες προϊόντων.
- Οι προωθητικές ενέργειες θα γίνονται αποκλειστικά από τις αλυσίδες λιανικής, σε συνεργασία με τους προμηθευτές.
- Οι εκπτώσεις θα βασίζονται στην χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών.
- Δεν επιτρέπονται πλέον οι μόνιμες εκπτώσεις σε προϊόντα.
- Οι πολυσυσκευασίες προσφορών (π.χ. «2+1 δώρο») επιτρέπονται μόνο υπό προϋποθέσεις.
Οι έλεγχοι δεν θα είναι απλά για ενημέρωση και συστάσεις, αλλά θα είναι έλεγχοι που οδηγούν σε αυστηρά πρόστιμα
Οι επιχειρήσεις που δεν συμμορφώνονται με τους νέους κανόνες κινδυνεύουν με σημαντικά πρόστιμα, καθώς οι ελεγκτικοί μηχανισμοί θα επικεντρωθούν στην ορθή αναγραφή τιμών και τη διαφάνεια στις προσφορές.
Ποια προϊόντα επηρεάζονται
Ο νέος κανονισμός καλύπτει μια ευρεία γκάμα προϊόντων, όπως:
- Αναψυκτικά και μπύρες
- Μπισκότα, σοκολάτες και κονσέρβες
- Είδη προσωπικής φροντίδας (σαμπουάν, αφρόλουτρα)
- Είδη οικιακού καθαρισμού
- Μωρομάντιλα και σερβιέτες
Τι ισχύει για τις πολυσυσκευασίες και τα loyalty προγράμματα
- Οι πολυσυσκευασίες επιτρέπονται μόνο αν υπάρχει διαθέσιμο το μεμονωμένο προϊόν στο ράφι.
- Προγράμματα επιβράβευσης, όπως κουπόνια και πόντοι, δεν εμπίπτουν στους νέους κανόνες.
Με τις αλλαγές αυτές, στόχος της κυβέρνησης είναι η προστασία του καταναλωτή από παραπλανητικές προσφορές και αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.