Το κίνημα κατά των αμερικανικών προϊόντων κερδίζει έδαφος διεθνώς, με αφορμή τις πολιτικές του Donald Trump. Οι καταναλωτές σε διάφορες χώρες αποφεύγουν τις αμερικανικές μάρκες, πλήττοντας ιδιαίτερα την Tesla, της οποίας οι πωλήσεις μειώνονται σημαντικά στην Ευρώπη.
Η Tesla στο στόχαστρο του μποϊκοτάζ
Στην Ευρώπη, η αρνητική στάση απέναντι στα αμερικανικά brands έχει οδηγήσει σε πτώση των πωλήσεων της Tesla, με ορισμένους ιδιοκτήτες να προσθέτουν αυτοκόλλητα στα οχήματά τους, δηλώνοντας ότι τα αγόρασαν «πριν τρελαθεί ο Elon».
Η εξάπλωση του κινήματος σε Καναδά και Σκανδιναβία
Στον Καναδά, η αποστροφή προς τις αμερικανικές μάρκες αποτυπώνεται ακόμα και στους αγώνες χόκεϊ, όπου αποδοκιμάζεται ο εθνικός ύμνος των ΗΠΑ. Παράλληλα, εφαρμογές επιτρέπουν στους καταναλωτές να σκανάρουν barcodes για να αποφύγουν τα αμερικανικά προϊόντα.
Στη Σουηδία, περίπου 40.000 άνθρωποι συμμετέχουν σε ομάδα του Facebook που καλεί σε μποϊκοτάζ των αμερικανικών εταιρειών, ενώ στη Δανία, αλυσίδες σούπερ μάρκετ προωθούν ευρωπαϊκά προϊόντα με ειδικές σήμανσεις.
Επιχειρήσεις απομακρύνονται από τις ΗΠΑ
Η νορβηγική Haltbakk, κορυφαία εταιρεία καυσίμων για πλοία, ανακοίνωσε ότι σταματά την προμήθεια καυσίμων στο αμερικανικό ναυτικό, επικαλούμενη τις γεωπολιτικές εντάσεις μεταξύ ΗΠΑ και Ουκρανίας.
Αντίδραση Trump και υποστήριξη στον Elon Musk
Ο Trump, ενοχλημένος από το κίνημα, έσπευσε να υπερασπιστεί τον Elon Musk, χαρακτηρίζοντας τον CEO της Tesla ως «φανταστικό» και κατηγορώντας την αριστερά για το μποϊκοτάζ κατά της αυτοκινητοβιομηχανίας του.