Η Κομισιόν προτείνει χαλάρωση των στόχων CO2 για την αυτοκινητοβιομηχανία

Η Κομισιόν προτείνει αλλαγές στα πρότυπα CO2, δίνοντας τριετή περίοδο συμμόρφωσης στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αναλυτικό σχέδιο δράσης στις 5 Μαρτίου.
Η Κομισιόν προτείνει τριετή περίοδο συμμόρφωσης στα πρότυπα CO2

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτίθεται να προτείνει τροποποίηση του κανονισμού για τα πρότυπα εκπομπών CO2, προσφέροντας τριετή περίοδο συμμόρφωσης αντί για ένα έτος, όπως αρχικά είχε οριστεί. Η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ανακοίνωσε αυτή την πρόθεση μετά τη δεύτερη συνάντηση του Στρατηγικού Διαλόγου για το Μέλλον της Ευρωπαϊκής Αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τρεις βασικές προτεραιότητες

Η φον ντερ Λάιεν τόνισε ότι η Επιτροπή εστιάζει σε τρεις βασικές παραμέτρους: την καινοτομία, τη μετάβαση στην καθαρή κινητικότητα και την ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το πλήρες σχέδιο δράσης θα παρουσιαστεί στις 5 Μαρτίου.

Η σημασία της καινοτομίας

Η πρόεδρος της Κομισιόν υπογράμμισε ότι η καινοτομία είναι κεντρικό στοιχείο για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, επισημαίνοντας την ανάγκη για επενδύσεις σε λογισμικό και τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Για τον λόγο αυτό, θα δημιουργηθεί βιομηχανική συμμαχία που θα επιτρέψει στις εταιρείες να μοιράζονται πόρους και να αναπτύσσουν κοινές τεχνολογίες.

Ευελιξία στα πρότυπα CO2

Σχετικά με την καθαρή κινητικότητα, η Κομισιόν αναγνωρίζει την ανάγκη για μεγαλύτερη ευελιξία στην επίτευξη των στόχων εκπομπών CO2. Αντί για ετήσια συμμόρφωση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα έχουν τριετή περίοδο προσαρμογής, χωρίς να αλλάξουν οι τελικοί στόχοι. Η Επιτροπή θα προτείνει άμεσα την τροποποίηση αυτή, με στόχο την ταχεία έγκρισή της από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο.

Ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας

Η τρίτη προτεραιότητα αφορά την ανταγωνιστικότητα, με έμφαση στη βελτίωση της ανθεκτικότητας των αλυσίδων εφοδιασμού, ιδίως στον τομέα των μπαταριών. Η ΕΕ θα διερευνήσει τρόπους άμεσης υποστήριξης των ευρωπαίων παραγωγών και την εισαγωγή απαιτήσεων περιεχομένου για τις μπαταρίες. Παράλληλα, θα συνεχιστεί η προσπάθεια για κανονιστική απλούστευση.

Το σχέδιο δράσης για αυτές τις πρωτοβουλίες θα παρουσιαστεί επίσημα στις 5 Μαρτίου. Παράλληλα, ο διάλογος με την αυτοκινητοβιομηχανία θα συνεχιστεί, με επόμενη συνάντηση σε επίπεδο CEO πριν από το καλοκαίρι.