Το έργο κατασκευής του οδικού τμήματος Μπράλος-Άμφισσα έλαβε νέα παράταση, με ημερομηνία ολοκλήρωσης την 9η Φεβρουαρίου 2028. Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η καθυστέρηση οφείλεται σε ζητήματα απαλλοτριώσεων και τροποποιήσεις στη μελέτη κατασκευής των σηράγγων. Οι εργασίες στις εξόδους των σηράγγων επηρεάστηκαν από ιδιωτικές εκτάσεις, με την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων να προγραμματίζεται για τις 25 Νοεμβρίου 2024.
Αναβάθμιση 31 χιλιομέτρων και τεχνικά έργα
Το έργο περιλαμβάνει συνολικά 31 χιλιόμετρα αναβαθμισμένου οδικού δικτύου. Εκτός από το βασικό τμήμα Μπράλος-Άμφισσα (24 χλμ.), κατασκευάζεται η παράκαμψη Γραβιάς-Μεταλλεία βωξίτη (5 χλμ.) και η μικρότερη παράκαμψη Γραβιάς (2 χλμ.).
Οι υποδομές περιλαμβάνουν:
- Δύο σήραγγες συνολικού μήκους 4,7 χλμ.
- Επτά γέφυρες
- Έξι ισόπεδους κόμβους
- Ανισόπεδες και υπόγειες διαβάσεις
- Δίκτυο δευτερευουσών οδών
Αρχικά, προβλεπόταν η κατασκευή μίας διπλής σήραγγας, αλλά τελικά αποφασίστηκε η δημιουργία δύο μονών σηράγγων για μεγαλύτερη οδική ασφάλεια. Οι νέες δίδυμες σήραγγες μήκους 2.200 μέτρων αποτελούν το μεγαλύτερο τεχνικό έργο της διαδρομής Μπράλος-Άμφισσα.
Έχει ήδη εκταμιευθεί προκαταβολή 30,4 εκατ. ευρώ, ενώ η ανάδοχος εταιρεία έχει ξεκινήσει τις πρώτες φάσεις της κατασκευής.
Ο διαγώνιος άξονας και η σημασία του
Ο νέος δρόμος εντάσσεται στον διαγώνιο άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, συνδέοντας τέσσερις μεγάλους αυτοκινητόδρομους: Ιόνια Οδό, Ολυμπία Οδό, ΠΑΘΕ και Ε65. Η ολοκλήρωσή του θα ενισχύσει τη διασύνδεση ανατολικής και δυτικής Ελλάδας, βελτιώνοντας τις μεταφορές και τις εμπορικές συναλλαγές.
Παράλληλα, η υλοποίηση του έργου θα δώσει ώθηση στην οικονομική ανάπτυξη των περιοχών Φθιώτιδας, Φωκίδας και Αιτωλοακαρνανίας. Το έργο εντάχθηκε στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Μεταφορές 2021-2027», εξασφαλίζοντας την απαραίτητη χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους.