Eshop σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9% το 2024 παρά την επιβράδυνση των ανατιμήσεων

Το ηλεκτρονικό εμπόριο στα σούπερ μάρκετ συνεχίζει την ανοδική του πορεία, με αύξηση τζίρου 9% το 2024, φτάνοντας τα 335 εκατ. ευρώ.
Αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών σε σούπερ μάρκετ το 2024

Το ηλεκτρονικό εμπόριοηλεκτρονικό εμπόριο στον κλάδο των σούπερ μάρκετ συνεχίζει να αναπτύσσεται, με τους καταναλωτές να ξοδεύουν συνολικά 335 εκατ. ευρώ το 2024, ποσό που αντιστοιχεί σε 9% αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, ο τζίρος αυτός δεν περιλαμβάνει τους παρόχους Q-Commerce με δικές τους αποθήκες, όπως το eFood Market και το Wolt Market, που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο αγοράς.

Αύξηση της μέσης αξίας παραγγελίας

Η μέση αξία μιας παραγγελίας σε online σούπερ μάρκετ παρουσίασε αύξηση 6%, φτάνοντας τα 85 ευρώ. Αυτή η άνοδος αποδίδεται κυρίως στην αύξηση του αριθμού των τεμαχίων ανά παραγγελία – από 32,8 τεμάχια το 2023 σε 34,3 τεμάχια το 2024. Ο πληθωρισμός είχε μικρή επίδραση, καθώς η μέση αύξηση της online τιμής των προϊόντων περιορίστηκε στο 1%, έναντι 8% το προηγούμενο έτος.

Οι κατηγορίες προϊόντων με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη

Ορισμένες κατηγορίες προϊόντων ξεχώρισαν για την αύξηση στις online αγορές το 2024:

  • +18% σε προϊόντα για κατοικίδια
  • +14% σε ποτά και αναψυκτικά
  • +12% σε κατεψυγμένα τρόφιμα
  • +9% σε συσκευασμένα τρόφιμα
  • +8% σε φρέσκα τρόφιμα

Ιδιωτική ετικέτα και τάσεις καταναλωτών

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατέχουν σημαντικό μερίδιο στις ηλεκτρονικές αγορές, αντιπροσωπεύοντας το 15% της συνολικής online δαπάνης στο πρώτο εξάμηνο του 2024.

Πότε ψωνίζουν οι καταναλωτές;

Η Παρασκευή αναδείχθηκε ως η πιο δημοφιλής ημέρα για online ψώνια στα σούπερ μάρκετ, συγκεντρώνοντας το 16,8% των συνολικών παραγγελιών.