Το ηλεκτρονικό εμπόριοηλεκτρονικό εμπόριο στον κλάδο των σούπερ μάρκετ συνεχίζει να αναπτύσσεται, με τους καταναλωτές να ξοδεύουν συνολικά 335 εκατ. ευρώ το 2024, ποσό που αντιστοιχεί σε 9% αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, ο τζίρος αυτός δεν περιλαμβάνει τους παρόχους Q-Commerce με δικές τους αποθήκες, όπως το eFood Market και το Wolt Market, που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο αγοράς.
Αύξηση της μέσης αξίας παραγγελίας
Η μέση αξία μιας παραγγελίας σε online σούπερ μάρκετ παρουσίασε αύξηση 6%, φτάνοντας τα 85 ευρώ. Αυτή η άνοδος αποδίδεται κυρίως στην αύξηση του αριθμού των τεμαχίων ανά παραγγελία – από 32,8 τεμάχια το 2023 σε 34,3 τεμάχια το 2024. Ο πληθωρισμός είχε μικρή επίδραση, καθώς η μέση αύξηση της online τιμής των προϊόντων περιορίστηκε στο 1%, έναντι 8% το προηγούμενο έτος.
Οι κατηγορίες προϊόντων με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη
Ορισμένες κατηγορίες προϊόντων ξεχώρισαν για την αύξηση στις online αγορές το 2024:
- +18% σε προϊόντα για κατοικίδια
- +14% σε ποτά και αναψυκτικά
- +12% σε κατεψυγμένα τρόφιμα
- +9% σε συσκευασμένα τρόφιμα
- +8% σε φρέσκα τρόφιμα
Ιδιωτική ετικέτα και τάσεις καταναλωτών
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατέχουν σημαντικό μερίδιο στις ηλεκτρονικές αγορές, αντιπροσωπεύοντας το 15% της συνολικής online δαπάνης στο πρώτο εξάμηνο του 2024.
Πότε ψωνίζουν οι καταναλωτές;
Η Παρασκευή αναδείχθηκε ως η πιο δημοφιλής ημέρα για online ψώνια στα σούπερ μάρκετ, συγκεντρώνοντας το 16,8% των συνολικών παραγγελιών.