Ηλεκτροκίνηση: Νέα μοντέλα EV στην ΕΕ, αλλά οι πωλήσεις παραμένουν αβέβαιες

Ηλεκτροκίνηση στην ΕΕ: Πάνω από 160 νέα μοντέλα EV, αλλά οι πωλήσεις δυσκολεύονται λόγω κόστους και μειωμένων επιδοτήσεων.
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε φορτιστή, το μέλλον της αυτοκίνησης στην Ευρώπη

Η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη προετοιμάζεται για σημαντική ανάκαμψη, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να εισάγουν περισσότερα από 160 νέα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στην αγορά το 2025. Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι Financial Times, οι φιλόδοξοι στόχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των εκπομπών ρύπων μπορεί να αποδειχθούν δύσκολοι να επιτευχθούν.

Προκλήσεις και εμπόδια στην αγορά

Η ανάπτυξη της αγοράς EV σταμάτησε πέρυσι λόγω της μείωσης των κρατικών επιδοτήσεων και της αναμονής για νέους κανόνες εκπομπών. Στελέχη της βιομηχανίας εκφράζουν ανησυχία για το κόστος συμμόρφωσης με τους αυστηρότερους κανονισμούς, καθώς και για την ευμετάβλητη ζήτηση από τους καταναλωτές.

«Το επίπεδο δισταγμού είναι πραγματικά υψηλό μεταξύ των πελατών μας», δήλωσε ο επικεφαλής της Renault, Φαμπρίς Καμπολίβ.

Προβλέψεις και στρατηγικές για το μέλλον

Ο ανεξάρτητος αναλυτής Ματίας Σμιντ προβλέπει αύξηση 40% στις πωλήσεις EV το 2025, με τις ταξινομήσεις στη δυτική Ευρώπη να φτάνουν τα 2,7 εκατομμύρια οχήματα. Η γκάμα περιλαμβάνει οικονομικά μοντέλα, όπως το Renault 5 και το Citroën ë-C3, καθώς και πολυτελείς επιλογές, όπως το ηλεκτρικό Neue Klasse της BMW.

Παράλληλα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν την πίεση να επιτύχουν μερίδιο EV 22% στην αγορά φέτος, αυξημένο από το 15-17% πέρυσι. Η ΕΕ έχει ήδη θέσει υψηλούς στόχους, με έμφαση στα οχήματα μηδενικών εκπομπών.

Οικονομικές προκλήσεις και διεθνής ανταγωνισμός

Το κόστος συμμόρφωσης με τους κανόνες εκπομπών, τα πρόστιμα και ο αυξανόμενος κινεζικός ανταγωνισμός είναι σημαντικά εμπόδια για τη βιομηχανία. Οι Financial Times εκτιμούν ότι εάν δεν καθυστερήσουν οι αυστηρότεροι κανονισμοί, οι απώλειες θα μπορούσαν να ανέλθουν σε 16 δισ. ευρώ μέχρι το 2025.

Ωστόσο, η Ευρώπη συνεχίζει να επενδύει στην ηλεκτροκίνηση, με στόχο να μειώσει δραστικά τις εκπομπές ρύπων και να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της απέναντι σε αγορές όπως η Κίνα και οι ΗΠΑ.