Σύμφωνα με τη NielsenIQ, ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων σημείωσε αύξηση 3,6% το 2024, φτάνοντας τα €14,8 δισ. Η ανάπτυξη αυτή οφείλεται κυρίως στην αυξημένη ζήτηση, ενώ οι πληθωριστικές πιέσεις υποχώρησαν σημαντικά.
Ανάλυση FMCGs: Τρόφιμα και ποτά κυριαρχούν
Η κατηγορία Τροφίμων & Ποτών κατέγραψε αύξηση τζίρου 4,7%, η οποία αποδίδεται κυρίως στην αυξημένη ζήτηση, ενώ και οι τιμές συνέβαλαν θετικά. Από την άλλη πλευρά, οι κατηγορίες Προσωπικής Φροντίδας & Υγιεινής παρουσίασαν ηπιότερη άνοδο (1,4%), που οφείλεται εξ ολοκλήρου στη ζήτηση. Οι κατηγορίες Φροντίδας Νοικοκυριού, παρά την αύξηση της ζήτησης κατά 2,6%, σημείωσαν πτώση τζίρου λόγω αποπληθωριστικής πίεσης -3,8%.
Ραγδαία ανάπτυξη των online πωλήσεων
Οι online πωλήσεις παρουσίασαν εντυπωσιακή αύξηση 21%, αγγίζοντας τα €278 εκατ. το 2024. Αυτός ο ρυθμός είναι πενταπλάσιος από την ανάπτυξη των φυσικών καταστημάτων, ωστόσο, η συνολική συνεισφορά τους παραμένει περιορισμένη στο 3,1% του τζίρου.
Παρά τη συνεχή άνοδο, το μερίδιο των online πωλήσεων παραμένει περιορισμένο, αλλά δείχνει σταθερά θετικές προοπτικές για το μέλλον.