Έτοιμοι να ακολουθήσουν τον δύσκολο δρόμο της επιχειρηματικότητας δηλώνουν οι νέοι της γενιάς Gen Z (17-26 ετών) στην Ευρώπη. Σύμφωνα με έρευνα του ελληνικού επενδυτικού κεφαλαίου Apeiron Ventures σε συνεργασία με το Z link, το 62% των νέων σχεδιάζει να ιδρύσει τη δική του επιχείρηση μέσα στα επόμενα 3-5 χρόνια. Στην Ελλάδα, περίπου 1 στους 2 νέους φαίνεται να έχει αντίστοιχες φιλοδοξίες.
Η επιθυμία για αυτονομία και κοινωνική προσφορά
Οι νέοι δεν βλέπουν την επιχειρηματικότητα μόνο ως μέσο κέρδους. Το 58% δήλωσε ότι θέλει να προσφέρει στην κοινωνία, ενώ το 57% επιδιώκει μεγαλύτερο έλεγχο στην επαγγελματική του πορεία. Παρότι αντιμετωπίζουν προκλήσεις όπως το υψηλό κόστος ζωής και η έλλειψη στέγης, φαίνεται πως η δημιουργία μιας ευέλικτης καριέρας αποτελεί βασικό στόχο.
Η αυτοαπασχόληση και η επιχειρηματικότητα είναι η απάντηση των νέων στις δυσκολίες της εποχής
Προκλήσεις και ανάγκες των νέων επιχειρηματιών
Οι βασικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι επίδοξοι επιχειρηματίες είναι:
- Πρόσβαση στη χρηματοδότηση (67%).
- Γνώση της αγοράς στην οποία θέλουν να δραστηριοποιηθούν (46%).
- Ανάπτυξη προϊόντος (33%).
Παράλληλα, οι ίδιοι θεωρούν ότι χρειάζονται βελτίωση σε δεξιότητες όπως:
- Διαχείριση οικονομικών (65%).
- Δικτύωση (60,6%).
- Marketing (60,1%).
Ομαδική ή ατομική επιχειρηματικότητα;
Η έρευνα αποκάλυψε ότι οι περισσότεροι νέοι (47%) προτιμούν να δουλέψουν σε ομάδες, αλλά 37% δηλώνει έτοιμο να ξεκινήσει μόνος. Ωστόσο, το να βρεθεί κατάλληλος συνιδρυτής θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις (15%).