Η Comac θέτει νέες προκλήσεις στο δίπολο Boeing-Airbus

Η κινεζική Comac εισέρχεται δυναμικά στην αγορά κατασκευής αεροσκαφών, απειλώντας την κυριαρχία των Boeing-Airbus.
Comac

Η κινεζική κατασκευάστρια αεροσκαφών Comac επιχειρεί να αυξήσει το μερίδιό της στην παγκόσμια αγορά, με τη στήριξη του Πεκίνου και τη χρήση των αεροσκαφών της από μεγάλες αεροπορικές εταιρείες της Κίνας. Το πρώτο της μοντέλο, το C919, ήδη εκτελεί πτήσεις εσωτερικού, ενώ ο τύπος C929 ευρείας ατράκτου βρίσκεται υπό ανάπτυξη.

Οι στόχοι της Comac και η στρατηγική της επέκτασης

Η Comac σχεδιάζει την πρώτη φάση της διεθνούς επέκτασής της στη Νοτιοανατολική Ασία μέχρι το 2026, ενώ μελλοντικά θα επιδιώξει να εισέλθει στις δυτικές αγορές. Επί του παρόντος, η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στη διασφάλιση μιας ισχυρής θέσης στην κινεζική αγορά.

Ο ανταγωνισμός με Boeing και Airbus

Η Boeing και η Airbus παραμένουν κυρίαρχες, αλλά αντιμετωπίζουν προκλήσεις. Η παραγωγή της Comac βρίσκεται ακόμα σε χαμηλά επίπεδα, με μόλις ένα αεροσκάφος C919 να κατασκευάζεται τον μήνα, συγκριτικά με τα 38 αεροσκάφη 737 MAX της Boeing και τα 75 A320 της Airbus που σχεδιάζονται για το 2027.

Η Κίνα στοχεύει στην τεχνολογική της ανεξαρτησία, επενδύοντας στην Comac ως μακροπρόθεσμη στρατηγική.

Οι καθυστερήσεις και οι ακυρώσεις παραγγελιών λόγω εφοδιαστικών προβλημάτων επιβαρύνουν τους παραδοσιακούς κατασκευαστές. Ταυτόχρονα, τα πρόσφατα περιστατικά με τη Boeing έχουν επηρεάσει αρνητικά την εικόνα της.

Για να ανταγωνιστεί τους δύο κολοσσούς, η Comac θα χρειαστεί να αυξήσει σημαντικά την παραγωγή της και να αποκτήσει εμπιστοσύνη από τους πελάτες της. Παρόλα αυτά, η δυναμική της επενδυτικής στήριξης από την κινεζική κυβέρνηση την καθιστά έναν υπολογίσιμο παίκτη στο μέλλον.