Η Βαρκελώνη υιοθετεί αυστηρά μέτρα για την αντιμετώπιση της αντικοινωνικής συμπεριφοράς που παρατηρείται από τη ραγδαία αύξηση στη χρήση ηλεκτρικών πατινιών. Από την 1η Φεβρουαρίου, οι παραβάτες που κινούνται σε πεζοδρόμια ή χωρίς κράνος αντιμετωπίζουν πρόστιμο έως και 500 ευρώ.
Αυξημένη χρήση και νέοι κανονισμοί
Η πόλη, με πάνω από 250 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων και ιδανικές κλιματολογικές συνθήκες, έχει δει τη χρήση ηλεκτρικών πατινιών να εκτοξεύεται. Τα στοιχεία δείχνουν ότι πραγματοποιούνται 44.000 διαδρομές την ημέρα, αριθμός εντυπωσιακός αν συγκριθεί με σχεδόν μηδενική χρήση πριν πέντε χρόνια. Παράλληλα, ο αριθμός των γυναικών που χρησιμοποιούν πατίνια ανέρχεται στο 31%.
Ασφάλεια και συλλογικό όφελος
Τα πατίνια, με τελική ταχύτητα έως 40 χλμ/ώρα, θεωρούνται πιο επικίνδυνα από τα ποδήλατα σε περίπτωση ατυχήματος. Ο νέος κανονισμός περιορίζει την ταχύτητά τους στα 25 χλμ/ώρα. Όσα ξεπερνούν αυτό το όριο θα θεωρούνται μοτοσικλέτες και θα απαιτούν άδεια. Σύμφωνα με τον υπεύθυνο κινητικότητας, Adrià Gomila, «τα μέτρα στοχεύουν στη βελτίωση της ασφάλειας και της συλλογικής ωφέλειας».
Προβλήματα και προσαρμογές
Τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν γίνει αγαπημένα οχήματα για παρανομίες, όπως κλοπές, ενώ η χρήση τους έχει προκαλέσει αντιδράσεις από κατοίκους. Παρά την επιτυχία του προγράμματος ενοικίασης ποδηλάτων, η πόλη απαγόρευσε την ενοικίαση σκούτερ το 2023. Επιπλέον, απαγορεύτηκε η μεταφορά τους στα μέσα μαζικής μεταφοράς, μετά από περιστατικό πυρκαγιάς σε τρένο.
Η Βαρκελώνη, με τον μεγαλύτερο αριθμό μοτοσικλετών κατά κεφαλήν στην Ευρώπη, προσπαθεί να βρει ισορροπία. Η στάθμευση στα πεζοδρόμια θεωρείται λιγότερο επιβλαβής από τη στάθμευση στο δρόμο, γεγονός που αντικατοπτρίζεται στον κανονισμό.