Οι μετοχές της Boeing υπέστησαν νέα πτώση τη Δευτέρα, σημειώνοντας απώλειες 4% μετά την καταστροφή της πτήσης Boeing 737-800 της Jeju Air στη Νότια Κορέα, που κόστισε τη ζωή σε 175 επιβάτες και τέσσερα μέλη του πληρώματος. Η συντριβή χαρακτηρίστηκε ως η χειρότερη αεροπορική τραγωδία στη χώρα.
Η διερεύνηση των αιτίων συνεχίζεται
Τα αίτια της συντριβής παραμένουν υπό διερεύνηση. Ειδικοί της αεροπορίας τόνισαν ότι το περιστατικό δεν πρέπει να συνδεθεί με τα παλαιότερα προβλήματα του Boeing 737 Max, το οποίο είχε εμπλακεί σε δύο θανατηφόρα δυστυχήματα το 2018 και το 2019. Σύμφωνα με τον πρώην πιλότο Άλαν Πράις, το 737-800 είναι ένα “πολύ ασφαλές και δοκιμασμένο” μοντέλο.
Η κρίση της Boeing το 2024
Το 2024 ήταν ήδη μια δύσκολη χρονιά για την Boeing, με την τιμή της μετοχής της να υποχωρεί περισσότερο από 30% κατά τη διάρκεια του έτους. Τα προβλήματα εντάθηκαν λόγω απεργιών 33.000 μηχανικών που διήρκεσαν επτά εβδομάδες, παραλύοντας την παραγωγή βασικών μοντέλων όπως το 737 Max. Παράλληλα, περιορισμοί που επέβαλαν οι ρυθμιστικές αρχές στις ΗΠΑ ενέτειναν τις προκλήσεις.
Το Boeing 737-800 είναι ένα πολύ ασφαλές αεροπλάνο. Είναι διαφορετικό από το Max.
Η φήμη της Boeing υπό πίεση
Τα δυστυχήματα του 737 Max το 2018 και το 2019 άφησαν τη Boeing με απώλειες άνω των 23 δισεκατομμυρίων δολαρίων και αμαύρωσαν τη φήμη της για την ασφάλεια. Η Airbus, η κύρια ανταγωνίστρια της Boeing, έχει πλέον το προβάδισμα στις πωλήσεις και παραδόσεις αεροσκαφών.
Παρά τις προσπάθειες βελτίωσης της κουλτούρας και της ασφάλειας, με 70.000 εργαζόμενους να συμμετέχουν σε συζητήσεις για την ασφάλεια, η κρίση συνεχίζεται. Οι αλλαγές ηγεσίας, όπως η αποχώρηση του CEO Ντέιβιντ Καλχούν, δεν έχουν καταφέρει ακόμα να αναστρέψουν το κλίμα.