Η Volkswagen κατάφερε να καταλήξει σε μια ιστορική συμφωνία με το πανίσχυρο εργατικό σωματείο IG Metall, αποφεύγοντας το κλείσιμο εργοστασίων και δίνοντας νέα πνοή στη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης. Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από πέντε μήνες εντάσεων και διαπραγματεύσεων, αποτρέποντας περαιτέρω κινητοποιήσεις.
Οι όροι της συμφωνίας
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του συμβουλίου εργαζομένων:
- Τα 10 εργοστάσια της VW στη Γερμανία θα παραμείνουν λειτουργικά.
- Οι συμφωνίες για την ασφάλεια των θέσεων εργασίας παρατείνονται έως το 2030.
- Η παραγωγική ικανότητα θα μειωθεί σε πέντε εγκαταστάσεις κατά αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα.
- Οι εργαζόμενοι συμφώνησαν να παραιτηθούν από ορισμένα μπόνους και να μειώσουν τον αριθμό των ασκουμένων που εξασφαλίζουν μόνιμη απασχόληση.
Παράλληλα, η διοίκηση κατάφερε να μεταφέρει την παραγωγή του hatchback Golf από το Βολφσμπουργκ στο Μεξικό, ενώ το εργοστάσιο στο Zwickau θα συνεχίσει να παράγει το Audi Q4 e-tron και θα γίνει κέντρο ανακύκλωσης αυτοκινήτων.
«Πρόκειται για σημαντικό μήνυμα για τη Γερμανία. Η συμφωνία στέλνει σήμα ότι υπάρχει η πρόθεση να βρεθεί λύση στα μεγάλα προβλήματα», δήλωσε εκπρόσωπος του IG Metall.
Έμφαση στα ηλεκτρικά οχήματα
Η μονάδα του Βολφσμπουργκ θα κατασκευάζει το ηλεκτρικό Golf της VW, βασισμένο σε μια νέα πλατφόρμα που αναπτύχθηκε με την Rivian Automotive. Το μοντέλο αναμένεται να είναι έτοιμο το 2028, ενισχύοντας την παρουσία της VW στις αγορές ηλεκτρικών οχημάτων.
Παρά τη μείωση της παραγωγικής ικανότητας, η συμφωνία δίνει στον διευθύνοντα σύμβουλο Όλιβερ Μπλουμ μια ευκαιρία να επανεκκινήσει την εταιρεία. Η VW στοχεύει να ανακτήσει το χαμένο μερίδιο αγοράς της στην Κίνα και να αντιμετωπίσει την επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Ένα μήνυμα σταθερότητας
Με τη συμφωνία αυτή, η VW αποφεύγει δραστικά μέτρα όπως το κλείσιμο εργοστασίων και η μαζική περικοπή μισθών, διατηρώντας τη σταθερότητα και ενισχύοντας τη θέση της ως ηγέτιδας δύναμης στην αυτοκινητοβιομηχανία.