Η Skroutz στα δικαστήρια με τη Meta: Τι οδήγησε στη νομική διαμάχη

Η Skroutz κινείται νομικά κατά της Meta λόγω ψεύτικων διαφημίσεων που χρησιμοποιούν το λογότυπό της, πλήττοντας την αξιοπιστία της.
Skroutz vs Meta: Δικαστική διαμάχη για προστασία καταναλωτών

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα Skroutz ανακοίνωσε την απόφασή της να κινηθεί νομικά κατά της Meta, μητρικής εταιρείας του Facebook και του Instagram. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η Skroutz προχωρά σε αυτή την κίνηση ως απάντηση στη συνεχιζόμενη κατάχρηση του εμπορικού της σήματος και λογοτύπου στις πλατφόρμες της Meta.

Καταγγελίες για ψεύτικες διαφημίσεις

Η Skroutz επισημαίνει ότι εδώ και σχεδόν έναν χρόνο, μη εξουσιοδοτημένες σελίδες χρησιμοποιούν το λογότυπό της για τη δημιουργία ψεύτικων διαφημίσεων, όπως “προσφορές” για απαράδοτα κουτιά ή προϊόντα υψηλής αξίας που διατίθενται για μόλις 2 ευρώ.

Η εταιρεία σημειώνει ότι το πρόβλημα επηρεάζει δεκάδες άλλα brands και καταναλωτές, υπονομεύοντας την εμπιστοσύνη στις επιχειρήσεις. Αυτό που προκαλεί μάλιστα ιδιαίτερα αρνητική εντύπωση είναι πως αν κάποιος απλός χρήστης πάει να εκμεταλλευτεί εμπορικά σήματα άλλων εταιρειών μπαίνει αυτομάτως σε blacklist αλλά δυστυχώς δεκάδες ψεύτικοι λογαριασμοί ξεπετάγονται συνεχώς και παραπλανούν τους χρήστες.

Η αντίδραση της Meta

Παρόλο που η Skroutz έχει αναφέρει επανειλημμένα τα περιστατικά μέσω της πλατφόρμας αναφορών του Facebook, η ανταπόκριση της Meta χαρακτηρίζεται ως ανεπαρκής. Σύμφωνα με την εταιρεία, τα μέτρα που λαμβάνει η Meta περιορίζονται σε διαγραφή σελίδων κατόπιν αναφορών, μια προσέγγιση που δεν έχει αποδώσει.

Δήλωση του συνιδρυτή της Skroutz

«Αν και αναγνωρίζουμε την πολυπλοκότητα του προβλήματος, η συνεχής αδράνεια της Meta δε μας άφησε άλλη επιλογή από το να καταφύγουμε σε νομικά μέτρα, για να διασφαλίσουμε την εμπιστοσύνη των χρηστών μας και την ασφάλεια τους, καθώς και την ακεραιότητα της φήμης μας.»

Αυτή η δήλωση του Γιώργου Αυγουστίδη αντικατοπτρίζει την αποφασιστικότητα της Skroutz να προστατεύσει τα δικαιώματά της.

Απόφαση ασφαλιστικών μέτρων κατά της Meta

Η Skroutz είχε ήδη καταθέσει προσφυγή στο Πρωτοδικείο Αθηνών. Με απόφαση ασφαλιστικών μέτρων που εκδόθηκε το 2024, η Meta υποχρεώνεται:

  • Να σταματήσει κάθε παραβίαση των διανοητικών δικαιωμάτων της Skroutz.
  • Να αποσύρει όλες τις ψεύτικες διαφημίσεις που χρησιμοποιούν το λογότυπο της εταιρείας.
  • Να αποτρέπει τη δημιουργία σελίδων που περιλαμβάνουν τα διακριτικά γνωρίσματα της Skroutz.

Η απόφαση προβλέπει και χρηματική ποινή 3.000 ευρώ, καθώς και προσωπική κράτηση για κάθε παραβίαση.

Η Skroutz καταλήγει στην ανακοίνωσή της τονίζοντας ότι έχουν καταγραφεί περισσότερες από 150 παραβιάσεις μέχρι σήμερα.