Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες σε κρίσιμο σταυροδρόμι: Προκλήσεις και αλλαγές

Πτώση πωλήσεων στην Κίνα και χαμηλή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα προκαλούν κρίση στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες σε κρίση και αναδιάρθρωση

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η BMW AG και η Mercedes-Benz Group AG, βρίσκονται αντιμέτωπες με αυξανόμενες προκλήσεις, καθώς ο ανταγωνισμός στην αγορά της Κίνας εντείνεται, ενώ η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη παραμένει υποτονική. Οι διοικητικές αλλαγές και οι διαρθρωτικές προσαρμογές αποτελούν πλέον επιτακτική ανάγκη για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς τους.

Διαβάστε επίσης
Η κρίση στη Volkswagen αντικατοπτρίζει τη γενικότερη οικονομική αστάθεια στη Γερμανία.

Σε κρίση η Volkswagen και η γερμανική βιομηχανία σε σταυροδρόμι

Αλλαγές στη διοίκηση

Σύμφωνα με το Bloomberg, η Mercedes-Benz ανακοίνωσε την αποχώρηση του επικεφαλής της στην Κίνα, Χουμπέρτους Τρόσκα, τον Ιούλιο. Τη θέση του θα αναλάβει ο Όλιβερ Θον, επικεφαλής στρατηγικής προϊόντων. Η Mercedes αντιμετωπίζει δυσκολίες στην κινεζική αγορά λόγω της ασθενούς οικονομίας και της στροφής των πελατών σε τοπικές μάρκες, όπως η BYD.

Αντίστοιχα, η BMW προχωρά σε διοικητικές αλλαγές με τον πρώην οικονομικό διευθυντή της, Νίκολας Πέτερ, να αναλαμβάνει την προεδρία του εποπτικού συμβουλίου, αντικαθιστώντας τον Νόρμπερτ Ράιτχοφερ. Η κίνηση αυτή στοχεύει στη διατήρηση της συνέχειας σε μια περίοδο που η εταιρεία αντιμετωπίζει παρόμοιες αντιξοότητες.

Πτώση πωλήσεων και προκλήσεις στις αγορές

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες καταγράφουν πτώση πωλήσεων σε κρίσιμες αγορές, όπως η Κίνα, ενώ η ευρωπαϊκή αγορά δυσκολεύεται να ανακάμψει. Περισσότερο από το ένα τρίτο του όγκου πωλήσεών τους κατευθύνεται στην Κίνα, γεγονός που καθιστά τις ασιατικές αγορές καίριας σημασίας. Παράλληλα, η χαμηλή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα επιβαρύνει τη στρατηγική της Mercedes να ανεβεί στην premium αγορά.

Η BMW σημείωσε μεγαλύτερη επιτυχία στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, ωστόσο αντιμετωπίζει προκλήσεις όπως μια σημαντική ανάκληση οχημάτων και τις υψηλές δαπάνες εργατικού και ενεργειακού κόστους στη Γερμανία. Οι μετοχές των δύο εταιρειών έχουν υποχωρήσει φέτος κατά 21% (BMW) και 10% (Mercedes), αντίστοιχα.

Πιθανές επιπτώσεις δασμών από τις ΗΠΑ

Η πιθανότητα επιβολής δασμών από τις Ηνωμένες Πολιτείες σε εισαγωγές από την Ευρώπη, το Μεξικό και τον Καναδά αποτελεί σοβαρή απειλή. Σύμφωνα με την S&P Global, οι ευρωπαϊκές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες κινδυνεύουν να χάσουν έως και το 17% των ετήσιων βασικών τους κερδών.

Διαρθρωτικές αλλαγές και αποχωρήσεις

Οι αλλαγές στα διοικητικά στελέχη υποδηλώνουν ότι οι περικοπές βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη. Η Σαμπίν Κόλεϊσεν, επικεφαλής προσωπικού της Mercedes, θα αποχωρήσει νωρίτερα από το προγραμματισμένο, ενώ θα αντικατασταθεί από τη Μπρίτα Σίγκερ, επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ. Παράλληλα, ο οικονομικός διευθυντής της Continental AG, Όλαφ Σι, θα αναλάβει την προετοιμασία της απόσχισης της μονάδας αυτοκινήτων της εταιρείας.

Η προσαρμογή στα νέα δεδομένα αποτελεί μονόδρομο για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, που καλούνται να επαναπροσδιορίσουν τη στρατηγική τους για να διατηρήσουν τη θέση τους σε μια όλο και πιο ανταγωνιστική παγκόσμια αγορά.