Google-Meta: Στο στόχαστρο της ΕΕ για διαφημίσεις για ανηλίκους

Η Google και η Meta βρίσκονται υπό έρευνα για μυστική συνεργασία που στόχευε εφήβους, παραβιάζοντας κανόνες προστασίας ανηλίκων.
Έφηβοι σε social media υπό στόχευση μέσω διαφημίσεων

Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές έχουν στραφεί προς τη Google για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με μια μυστική συνεργασία της με τη Meta, η οποία φέρεται να παραβίαζε τους ίδιους τους κανόνες της Google για την προστασία ανηλίκων στο διαδίκτυο. Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, η συνεργασία αυτή επικεντρωνόταν στην προώθηση του Instagram σε έφηβους χρήστες.

Έρευνα για τη στόχευση εφήβων

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι η Google συνεργάστηκε με τη Meta σε μια διαφημιστική καμπάνια που στόχευε παιδιά ηλικίας 13-17 ετών μέσω της πλατφόρμας YouTube. Η συνεργασία αυτή, που επεκτάθηκε στις ΗΠΑ και σχεδιαζόταν να γίνει παγκόσμια, ακυρώθηκε μετά την αποκάλυψη της υπόθεσης από τους Financial Times τον Αύγουστο.

Παρά την ακύρωση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι ρυθμιστικές αρχές διερευνούν κατά πόσον η συγκεκριμένη συνεργασία παραβίασε κανόνες και πολιτικές προστασίας ανηλίκων. Τον Οκτώβριο, αξιωματούχοι ζήτησαν από τη Google να συλλέξει και να εξετάσει σχετικά δεδομένα, όπως εσωτερικές επικοινωνίες και παρουσιάσεις.

Αντίδραση των εταιρειών

Εκπρόσωπος της Google δήλωσε πως η εταιρεία διαθέτει κορυφαίες διασφαλίσεις για την προστασία των εφήβων, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης εξατομίκευσης διαφημίσεων για χρήστες κάτω των 18 ετών. Επίσης, η Google προχώρησε σε ανανεωμένη εσωτερική εκπαίδευση για τις ομάδες πωλήσεών της.

Από την πλευρά της, η Meta έχει ήδη ενισχύσει τους γονικούς ελέγχους και τις ρυθμίσεις απορρήτου για τους λογαριασμούς Instagram ανηλίκων, σε μια προσπάθεια να μετριάσει τις ανησυχίες για τις επιπτώσεις των social media στην ψυχική υγεία των νέων. Ωστόσο, ούτε η Meta ούτε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανταποκρίθηκαν σε αιτήματα για σχολιασμό.

Περιορισμοί στη στόχευση διαφημίσεων

Η Google έχει ήδη περιορίσει τη στόχευση διαφημίσεων με βάση την ηλικία, το φύλο και τα ενδιαφέροντα για ανηλίκους, ενώ η Meta εισήγαγε σημαντικές αλλαγές στην πολιτική της για τους λογαριασμούς κάτω των 18 ετών. Αυτές οι κινήσεις υποδηλώνουν την αυξανόμενη πίεση για λήψη μέτρων προστασίας των νέων χρηστών σε διαδικτυακές πλατφόρμες.