Temu και Shein: Είσοδος στην αγορά παιχνιδιών με προκλήσεις ποιότητας

Temu και Shein στοχεύουν την παγκόσμια αγορά παιχνιδιών με χαμηλές τιμές. Αντιμετωπίζουν, όμως, ανησυχίες για ποιότητα και ασφάλεια προϊόντων.
Temu και Shein

Οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου Temu και Shein επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στον τομέα των παιχνιδιών, επιχειρώντας να διεκδικήσουν μερίδιο από μια παγκόσμια αγορά που το 2023 κατέγραψε πωλήσεις 108,7 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με την Circana. Με επίκεντρο την περίοδο της Black Friday και την εορταστική περίοδο, οι εταιρείες προσάρμοσαν τη στρατηγική τους ώστε να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες ανάγκες για οικονομικές επιλογές δώρων.

Διαβάστε επίσης
Η ΕΕ σε νομική διαμάχη με την Temu

Η ΕΕ εντείνει τους ελέγχους κατά της Temu: Τι αλλάζει;

Επικέντρωση στις ανάγκες των καταναλωτών

Η Shein, γνωστή για την προσφορά προσιτής μόδας, βλέπει την αγορά παιχνιδιών ως έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς της, καταγράφοντας διψήφια αύξηση πωλήσεων. Από την άλλη πλευρά, η Temu σημειώνει αυξημένη ζήτηση από καταναλωτές με ετήσιο εισόδημα κάτω από 50.000 δολάρια. Έρευνα της Kantar έδειξε ότι το 13% των Αμερικανών σχεδιάζει να αγοράσει δώρα μέσω της πλατφόρμας, ποσοστό αυξημένο από το 9% το προηγούμενο έτος.

Στην Ευρώπη, οι νεότεροι καταναλωτές, ηλικίας 18-34 ετών, πρωτοστατούν στις αγορές παιχνιδιών από πλατφόρμες όπως οι Temu, Shein και AliExpress, με το 60% αυτών να δηλώνει πως έχει πραγματοποιήσει τέτοιες αγορές το 2024, σύμφωνα με μελέτη της Circana.

Προβλήματα ποιότητας και απομιμήσεων

Παρά την ταχεία ανάπτυξη, οι Temu και Shein βρίσκονται αντιμέτωπες με σοβαρές ανησυχίες για απομιμήσεις και πιθανώς επικίνδυνα προϊόντα. Μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες, όπως η Mattel και η Spin Master, έχουν εκφράσει ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια και τα πρότυπα ποιότητας των παιχνιδιών που πωλούνται στις πλατφόρμες. Η MGA Entertainment, δημιουργός των δημοφιλών παιχνιδιών L.O.L Surprise!, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις πλατφόρμες για τον περιορισμό των απομιμήσεων, υπογραμμίζοντας ότι ορισμένα προϊόντα μπορεί να περιέχουν επικίνδυνα εξαρτήματα για παιδιά.

Οι ίδιες οι πλατφόρμες, ωστόσο, προσπαθούν να ενισχύσουν την αξιοπιστία τους. Η Temu, για παράδειγμα, εφαρμόζει συστήματα παρακολούθησης πνευματικής ιδιοκτησίας και υποστηρίζει την εφαρμογή αυστηρών ελέγχων. Παρόλα αυτά, οι χαμηλές τιμές και η αυξανόμενη δημοφιλία τους συνεχίζουν να προκαλούν προβληματισμό στις παραδοσιακές εταιρείες παιχνιδιών.

Συνεργασίες και στρατηγική

Ο Ισαάκ Λάριαν, διευθύνων σύμβουλος της MGA Entertainment, σημείωσε ότι η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο συνεργασίας με τις πλατφόρμες, δηλώνοντας: «Θέλουμε να προσεγγίσουμε (όλα τα επίπεδα) καταναλωτών, όχι μόνο τους ανθρώπους με μέσο εισόδημα». Αυτό δείχνει μια πιθανή αλλαγή στρατηγικής για πολλές παραδοσιακές εταιρείες που θέλουν να αξιοποιήσουν τη δυναμική του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Οι Temu και Shein έχουν καθιερωθεί ως «ψηφιακά καταστήματα του δολαρίου», προσελκύοντας κυρίως αγοραστές χαμηλότερου εισοδήματος. Το μέλλον τους στην αγορά παιχνιδιών εξαρτάται από την ικανότητά τους να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που αφορούν τις απομιμήσεις και να οικοδομήσουν σχέσεις εμπιστοσύνης με κορυφαίες εταιρείες παιχνιδιών. Η επιτυχία ή αποτυχία τους θα καθορίσει το εάν μπορούν να αναδιαμορφώσουν την παγκόσμια αγορά παιχνιδιών.