Η Stellantis NV, υπό την προεδρία του Τζον Έλκαν, ανακοίνωσε την αποδοχή της παραίτησης του Κάρλος Ταβάρες από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, με άμεση ισχύ. Η απόφαση προέκυψε έπειτα από διαφορετικές απόψεις μεταξύ του Διοικητικού Συμβουλίου και του Ταβάρες, όπως επιβεβαίωσε ο ανώτερος ανεξάρτητος διευθυντής, Henri de Castries.
Η διαδικασία διαδοχής στη Stellantis
Η Stellantis προχωρά στη διαμόρφωση μιας νέας προσωρινής εκτελεστικής επιτροπής υπό τον Τζον Έλκαν, μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας για τον διορισμό μόνιμου CEO, που αναμένεται εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025. Σύμφωνα με την εταιρεία, η πορεία της παραμένει σταθερή, όπως είχε ανακοινωθεί και κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το 2024.
Ευχαριστούμε τον Κάρλος για την αφοσιωμένη υπηρεσία του και το ρόλο του στη δημιουργία του Stellantis, οδηγώντας μας στην κορυφή του κλάδου. Μαζί με την προσωρινή εκτελεστική επιτροπή, θα διασφαλίσουμε τη συνέχιση της στρατηγικής ανάπτυξης της εταιρείας προς όφελος όλων των μετόχων μας
Το έργο και η παρακαταθήκη του Κάρλος Ταβάρες
Ο Κάρλος Ταβάρες, ένας από τους πιο προβεβλημένους διευθύνοντες συμβούλους στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ανέλαβε καθοριστικό ρόλο στη συγχώνευση της PSA με τη Fiat Chrysler, οδηγώντας στη δημιουργία της Stellantis το 2021. Κατά τη θητεία του, πέτυχε να επαναφέρει την Opel στην κερδοφορία, να αυξήσει την αποδοτικότητα της PSA και να λανσάρει στρατηγικά πλάνα, όπως το Dare Forward 2030, που στοχεύουν σε μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2038.
Η αποζημίωσή του, που υπολογίζεται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, έχει προκαλέσει έντονες συζητήσεις, ενώ έχει δεχθεί κριτική για τις αυξήσεις κόστους στα προϊόντα της Stellantis, σε μια περίοδο πληθωριστικών πιέσεων.
Η παραίτηση και η επόμενη ημέρα
Παρά το γεγονός ότι η θητεία του επρόκειτο να διαρκέσει μέχρι το 2026, ο Ταβάρες υπέβαλε αιφνίδια την παραίτησή του. Οι συνθήκες της αποχώρησής του ρίχνουν φως στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, τόσο από την αυξημένη ανταγωνιστικότητα της Tesla και των κινεζικών εταιρειών ηλεκτρικών οχημάτων όσο και από την ανάγκη στρατηγικής προσαρμογής στις απαιτήσεις βιωσιμότητας.