Η μεταφορά μικρομεσαίων επιχειρήσεων και logistics από το Βοτανικό στη Φυλή αποτελεί έναν από τους κύριους άξονες του σχεδιασμού για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στον Κηφισό. Όπως αναφέρει ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, το σχέδιο στοχεύει στη μείωση της κυκλοφορίας περίπου 4.000 με 5.000 φορτηγών ημερησίως, ενώ η υλοποίηση προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως το 2026 με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Νέα ρυθμιστικά κέντρα και αναδιάρθρωση δικτύου κυκλοφορίας
Ο κ. Οικονόμου υπογραμμίζει την ανάγκη για τη δημιουργία ενός ενιαίου ρυθμιστικού κέντρου κυκλοφορίας στην Αττική, το οποίο θα βελτιώσει τη διαχείριση της κυκλοφορίας σε όλο το λεκανοπέδιο. Όσον αφορά τον υφιστάμενο δακτύλιο, τονίζει πως «εξυπηρετούσε ανάγκες άλλων εποχών και πλέον είναι ανεπίκαιρος», καθώς έχει ξεπεράσει τα όρια της αποτελεσματικότητάς του.
Αναβάθμιση στόλου λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Σημαντική πρόοδος καταγράφεται στην ανανέωση του στόλου λεωφορείων. Σύμφωνα με τον υφυπουργό:
- Μέχρι τον Ιούνιο του 2025, θα έχουν δρομολογηθεί 951 νέα σύγχρονα λεωφορεία, καλύπτοντας το 75% του στόλου της Αττικής.
- Μέχρι το 2027, προβλέπεται η πλήρης ανανέωση του στόλου.
- Στη Θεσσαλονίκη, ο ΟΑΣΘ έχει ήδη εντάξει 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, ενώ σχεδιάζεται η προσθήκη 220 λεωφορείων leasing και 225 ηλεκτρικών έως το 2027.
Ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης
Η αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού δικτύου της Αττικής βασίζεται σε πέντε κεντρικούς πυλώνες:
- Βιώσιμη κινητικότητα.
- Προσβασιμότητα.
- Χρήση καινοτόμων τεχνολογιών.
- Προστασία του περιβάλλοντος.
- Αστική συγκοινωνία για όλη την Αττική.
Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας
Στον νέο Κ.Ο.Κ., δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια των μοτοσικλετιστών μέσω της υποχρεωτικής χρήσης κράνους, ενώ προωθείται και η μείωση του ορίου ταχύτητας στον αστικό ιστό. Επιπλέον, για τα ηλεκτροκίνητα πατίνια εισάγονται αυστηροί κανονισμοί, όπως όριο ταχύτητας τα 25 χλμ/ώρα και η υποχρεωτική χρήση κράνους.
Με τις αλλαγές αυτές, η κυβέρνηση στοχεύει σε έναν πιο βιώσιμο και ασφαλή συγκοινωνιακό χάρτη τόσο για την Αττική όσο και για τη Θεσσαλονίκη, διασφαλίζοντας την προστασία πολιτών και τη βελτίωση της καθημερινότητας.