Η Meta ανακοίνωσε ότι θα επιτρέψει στους Ευρωπαίους χρήστες των πλατφορμών Instagram και Facebook να επιλέγουν διαφημίσεις με λιγότερη εξατομίκευση. Πρόκειται για μία στρατηγική κίνηση που στοχεύει στη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις των ρυθμιστικών αρχών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά τα έσοδα της εταιρείας σε μία από τις σημαντικότερες αγορές της.
Νέα διαφημιστική επιλογή χωρίς αμοιβή
Όπως αναφέρει η Wall Street Journal, η Meta πρόκειται σύντομα να προτρέψει τους Ευρωπαίους χρήστες να επιλέξουν τη νέα διαφημιστική μορφή, η οποία θα προσφέρεται χωρίς κόστος. Η επιλογή αυτή αφορά διαφημίσεις που βασίζονται περισσότερο στο περιεχόμενο που βλέπουν οι χρήστες κατά τη διάρκεια της περιήγησής τους (contextual ads), και όχι στο πλήρες ιστορικό δραστηριοτήτων τους. Αυτές οι διαφημίσεις διαφοροποιούνται από τις στοχευμένες διαφημίσεις που προβάλλονται σήμερα στις πλατφόρμες της Meta, οι οποίες αξιοποιούν τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών.
Οι νέες contextual διαφημίσεις θα λαμβάνουν υπόψη την ηλικία, το φύλο και την τοποθεσία του χρήστη, με κάποιες από αυτές να καλύπτουν ολόκληρη την οθόνη και να μην είναι δυνατόν να παρακαμφθούν για λίγα δευτερόλεπτα.
Πιέσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση
Η απόφαση της Meta να προσφέρει αυτή τη νέα επιλογή διαφημίσεων αντανακλά τις πιέσεις από τις ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι ευρωπαϊκές αρχές ζητούν οι χρήστες να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε μια δωρεάν εκδοχή των εφαρμογών, που θα περιλαμβάνει διαφημίσεις με χαμηλότερο βαθμό εξατομίκευσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Meta αντιστεκόταν σε αυτήν την αλλαγή, καθώς το μοντέλο των εξαιρετικά στοχευμένων διαφημίσεων βασισμένο στην ανάλυση δεδομένων των χρηστών αποτελεί βασική πηγή εσόδων της. Η εταιρεία υποστηρίζει επίσης ότι οι εξατομικευμένες διαφημίσεις προσφέρουν μια πιο ποιοτική εμπειρία για τους χρήστες και τους διαφημιζόμενους.
Οικονομικές επιπτώσεις και ανησυχίες για τα έσοδα
Οι πιθανές οικονομικές επιπτώσεις της νέας πολιτικής της Meta παραμένουν ασαφείς, καθώς εξαρτώνται από το πόσοι χρήστες θα επιλέξουν να αλλάξουν τις προτιμήσεις διαφημίσεων. Η Meta έχει ενημερώσει τις ευρωπαϊκές αρχές ότι προβλέπει αρνητικό αντίκτυπο στη λειτουργία της λόγω της εφαρμογής αυτής της νέας επιλογής.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η περιοχή της Ευρώπης, η οποία περιλαμβάνει την ΕΕ, αντιπροσωπεύει το 23% των συνολικών εσόδων της Meta, σύμφωνα με την τελευταία οικονομική της αναφορά. Αυτή η εξέλιξη αναμένεται να παρακολουθείται στενά, καθώς η Meta θα αξιολογεί τις αντιδράσεις των χρηστών και τις επιπτώσεις στα οικονομικά της αποτελέσματα.