Πώς οι καιρικές προβλέψεις επηρεάζουν το σύγχρονο λιανεμπόριο

Με τη βοήθεια καιρικών δεδομένων, οι αλυσίδες λιανεμπορίου στις ΗΠΑ όπως η Walmart αναπροσαρμόζουν τις στρατηγικές τους για αποτελεσματικότερες πωλήσεις.
Ο καιρός ως «κρυφός παράγοντας» στις πωλήσεις λιανικής στις ΗΠΑ

Οι μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου στις ΗΠΑ αναζητούν τρόπους να ελαχιστοποιήσουν τις επιπτώσεις του καιρού, που γίνεται όλο και πιο απρόβλεπτος και έντονος, μέσω προηγμένων προγραμμάτων πρόβλεψης και ανάλυσης. Τα εργαλεία αυτά επιτρέπουν τον προσαρμοσμένο προγραμματισμό προωθητικών ενεργειών και των αποθεμάτων, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, γεγονός που καθιστά το λιανεμπόριο πιο ανθεκτικό σε εξωτερικούς παράγοντες.

Παραδοσιακά, τα καιρικά δεδομένα χρησίμευαν μόνο στον προγραμματισμό των αποθεμάτων. Σήμερα όμως, αλυσίδες όπως η Walmart τα ενσωματώνουν σε στρατηγικές μάρκετινγκ, στοχεύοντας σε διαφημίσεις και προσφορές ανάλογα με τις προβλέψεις. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι η απόφαση της Walmart να μειώσει φέτος τις τιμές των αντηλιακών προϊόντων νωρίτερα από το συνηθισμένο, με βάση τις προβλέψεις για υψηλότερες θερμοκρασίες σε ορισμένες περιοχές των ΗΠΑ το φθινόπωρο.

Στην αρχή, (τα καιρικά δεδομένα) ήταν απλώς ένα μοντέλο προβλέψεων για υψηλού επιπέδου σχεδιασμό. Τώρα, τα ενσωματώνουμε στον σχεδιασμό πριν από κάθε σεζόν και κατά τη διάρκειά της, ώστε να υπολογίσουμε τον αντίκτυπο του καιρού και για ορισμένες δραστηριότητες, όπως τον προγραμματισμό των προωθητικών ενεργειών

Η επίδραση της κλιματικής αλλαγής και οι προσαρμογές των επιχειρήσεων

Οι κλιματικές αλλαγές έχουν οδηγήσει σε πιο συχνές και ακραίες καιρικές συνθήκες, αυξάνοντας τη ζήτηση για εργαλεία ανάλυσης καιρικών δεδομένων. Με τη βοήθεια αυτών, οι επιχειρηματίες είναι πλέον σε θέση να κατανοούν τις επιπτώσεις του καιρού στις πωλήσεις τους. Ο Ryan Orabone της BearingPoint, μιας εταιρείας που παρέχει λογισμικό καιρικής πρόβλεψης για το λιανεμπόριο, εξηγεί: «Ο καιρός είναι κάτι που δεν μπορείς να ελέγξεις. Αλλά μπορείς να ελέγξεις την ανάλυση και την τιμολόγηση».

Η αυξανόμενη αυτή ανάγκη αναδεικνύεται και από τα στοιχεία της Planalytics, μιας εταιρείας που εξειδικεύεται στη μελέτη των επιπτώσεων του καιρού στις πωλήσεις. Φέτος, αναμένεται να πουλήσει στους πελάτες της διπλάσιο αριθμό λογισμικών σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος και εννεαπλάσιο από το 2019, αντανακλώντας τη ραγδαία ζήτηση για τέτοια εργαλεία στον τομέα του λιανεμπορίου.

Η σχέση της ζήτησης με τις καιρικές συνθήκες

Η επίδραση του καιρού στη συμπεριφορά των καταναλωτών είναι σημαντική. Σύμφωνα με τον Bill Kirk, ιδρυτή της Weather Trends, οι πωλήσεις κουβερτών για άλογα αυξάνονται κατά 7% για κάθε μείωση ενός βαθμού στη θερμοκρασία, ενώ τα Starbucks καταγράφουν αύξηση 2% στις πωλήσεις καφέ με πτώση της θερμοκρασίας. Τα δεδομένα αυτά οδηγούν τους εμπόρους στη δυνατότητα προσαρμογής των τιμών και των αποθεμάτων σε πραγματικό χρόνο, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες.

Τέλος, καθώς οι επενδυτές δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην απόδοση των επιχειρήσεων, οι δικαιολογίες που αφορούν κακές επιδόσεις λόγω καιρού δεν είναι πλέον αποδεκτές. «Η Wall Street μισεί αυτή τη δικαιολογία», σχολιάζει ο Kirk, προσθέτοντας πως μια τέτοια αιτιολογία δίνει την εντύπωση ότι οι επιχειρήσεις δεν ελέγχουν επαρκώς τη δραστηριότητά τους.