Το αμερικανικό Υπουργείο Άμυνας εξέδωσε σοβαρή προειδοποίηση για τον κίνδυνο περιβαλλοντικής καταστροφής στην Ερυθρά Θάλασσα, μετά από πιθανή διαρροή πετρελαίου από το ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο Sounion. Το πλοίο, το οποίο μετέφερε 150.000 τόνους αργού πετρελαίου, δηλαδή περίπου 1 εκατομμύριο βαρέλια, δέχθηκε επίθεση την περασμένη Τετάρτη από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης.
Ο υποστράτηγος Πάτρικ Ράιντερ, εκπρόσωπος του Πενταγώνου, ανέφερε ότι το Sounion, μήκους 274 μέτρων, παραμένει ακινητοποιημένο και φλεγόμενο, εντείνοντας τις ανησυχίες για σοβαρή ναυτιλιακή και περιβαλλοντική κρίση. Οι προσπάθειες διάσωσης από δύο ρυμουλκά απέτυχαν, καθώς οι Χούθι απείλησαν τα πληρώματα, δείχνοντας κατάφωρη αδιαφορία για τις συνέπειες, όχι μόνο στην ανθρώπινη ζωή, αλλά και στο περιβάλλον.
Η επίθεση αυτή είναι μέρος μιας σειράς επιθέσεων των Χούθι κατά της διεθνούς ναυτιλίας στην Ερυθρά Θάλασσα, ξεκινώντας από τον Νοέμβριο του 2023
Οι πρόσφατες δορυφορικές εικόνες δείχνουν ήδη θαλάσσια ρύπανση στην περιοχή όπου βρίσκεται το Sounion, επιβεβαιώνοντας την ανησυχία για μια ευρεία οικολογική καταστροφή. Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι επιτρέπουν την επιχείρηση ρυμούλκησης του δεξαμενόπλοιου, αλλά ξεκαθάρισαν ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση για κατάπαυση του πυρός.
Επιχείρηση ρυμούλκησης Sounion
Η επιχείρηση ρυμούλκησης του δεξαμενόπλοιου Sounion, που βρίσκεται εδώ και ημέρες φλεγόμενο στην Ερυθρά Θάλασσα, αναμένεται να ξεκινήσει εντός της ημέρας. Το ελληνόκτητο πλοίο έχει ήδη προκαλέσει θαλάσσια ρύπανση στην περιοχή, όπως επιβεβαιώνουν δορυφορικές εικόνες, και η ανάγκη για την άμεση απομάκρυνσή του είναι επιτακτική. Η επιχείρηση, που σχεδιάζεται να πραγματοποιηθεί από εξειδικευμένα ρυμουλκά, θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη λόγω της έκτασης της ζημιάς και της συνεχιζόμενης απειλής από τους Χούθι.
Παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις των ανταρτών ότι θα επιτρέψουν την ασφαλή απομάκρυνση του πλοίου, αργότερα κατέστησαν σαφές ότι δεν θα υπάρξει κατάπαυση του πυρός, εντείνοντας τους κινδύνους για τους συμμετέχοντες στην επιχείρηση. Η κατάσταση παραμένει κρίσιμη, καθώς μια ανεξέλεγκτη διαρροή πετρελαίου θα μπορούσε να προκαλέσει ανυπολόγιστες ζημιές στο θαλάσσιο οικοσύστημα της Ερυθράς Θάλασσας και να επιβαρύνει περαιτέρω την παγκόσμια ναυτιλία.