Η Amazon παρουσίασε εντυπωσιακά αποτελέσματα τρίτου τριμήνου, με κέρδη και πωλήσεις που ξεπέρασαν τις προβλέψεις της Wall Street, οδηγώντας την μετοχή της σε άνοδο 5,7% μετά το κλείσιμο της συνεδρίασης. Η ισχυρή αυτή απόδοση αποδίδεται στην αύξηση των λιανικών πωλήσεων, καθώς η εταιρεία προσαρμόστηκε στις νέες ανάγκες των καταναλωτών με πιο προσιτές επιλογές και ταχύτερους χρόνους παράδοσης, ενόψει της εορταστικής περιόδου.
Αύξηση πωλήσεων και αισιόδοξες προβλέψεις για τα Χριστούγεννα 2024
Παρά τις προειδοποιήσεις της Amazon τρεις μήνες νωρίτερα σχετικά με την «προσεκτική στάση» των καταναλωτών απέναντι στις δαπάνες, η εταιρεία κατάφερε να σημειώσει άνοδο 7% στις λιανικές πωλήσεις, φθάνοντας τα 61,41 δισ. δολάρια για το τρίτο τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου. Αυτό το θετικό αποτέλεσμα παρέχει ελπίδα για τους λιανοπωλητές, οι οποίοι αναμένουν πιο υποτονική αύξηση των εορταστικών πωλήσεων από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια.
Η προσέγγιση της Amazon για τη φετινή εορταστική περίοδο περιλαμβάνει στοχευμένες κινήσεις για την αποθήκευση προϊόντων χαμηλότερου κόστους και τη βελτίωση των χρόνων αποστολής. Αυτές οι στρατηγικές αναμένεται να δώσουν στην εταιρεία ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο οικονομικές λύσεις.
Ανάπτυξη περιθωρίων κέρδους και ανταγωνιστικές πιέσεις
Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα στοιχεία ήταν η ενίσχυση των περιθωρίων κέρδους της Amazon, κάτι που αποτέλεσε θετική έκπληξη για τους επενδυτές. Όπως αναφέρει ο Γκιλ Λούρια, επικεφαλής τεχνολογικής έρευνας στην D.A. Davidson, η αύξηση των περιθωρίων κέρδους αποδεικνύει την ικανότητα της εταιρείας να διαχειριστεί τα κόστη της, παρά τον έντονο ανταγωνισμό από εκπτωτικές πλατφόρμες όπως η Shein και η Temu, οι οποίες προσφέρουν προϊόντα σε χαμηλές τιμές απευθείας από την Κίνα.
Ειδικότερα, το λειτουργικό περιθώριο κέρδους της Amazon στις διεθνείς δραστηριότητες αυξήθηκε στο 3,6% από 0,9%, ενώ στη Βόρεια Αμερική ανήλθε στο 5,9% από 5,6%, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Αυτές οι επιδόσεις δείχνουν ότι η Amazon καταφέρνει να αντεπεξέρχεται στις πιέσεις της αγοράς και να βελτιώνει την αποδοτικότητά της.
Η στρατηγική επένδυση στην τεχνητή νοημοσύνη
Σε μια συνδιάσκεψη με αναλυτές, ο CEO Άντι Τζάσι εξέφρασε την ισχυρή πρόθεση της Amazon να επενδύσει στην τεχνητή νοημοσύνη (AI), την οποία χαρακτήρισε ως «ευκαιρία που έρχεται μία φορά στη ζωή». Η Amazon αναμένει να αυξήσει τις κεφαλαιουχικές δαπάνες της, με στόχο την ανάπτυξη λογισμικού AI, γεγονός που επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στη δημιουργία νέων τεχνολογικών δυνατοτήτων.
Για το 2024, οι κεφαλαιουχικές δαπάνες προβλέπεται να αυξηθούν στα 75 δισ. δολάρια, από 48,4 δισ. δολάρια το προηγούμενο έτος. Η Amazon Web Services (AWS), η επιχειρηματική μονάδα cloud της εταιρείας, σημείωσε αύξηση πωλήσεων 19% στα 27,5 δισ. δολάρια – η υψηλότερη αύξηση σε επτά τρίμηνα. Η AWS, αν και αποτελεί περίπου το ένα πέμπτο των συνολικών πωλήσεων της Amazon, συνεισφέρει σχεδόν τα δύο τρίτα των εσόδων της, υπογραμμίζοντας τη σημασία του τομέα cloud για την κερδοφορία της εταιρείας.