Τρεις κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες – η Starbucks, η Nike και η Boeing – βρίσκονται σε μια κοινή πορεία αγώνα για την επαναφορά τους στις παλιές δόξες. Κάθε μία από αυτές έχει πρόσφατα αναθέσει τη διεύθυνσή της σε έναν νέο CEO, επιδιώκοντας να αναζωογονήσει τα εμπορικά της σήματα και να θέσει γερά θεμέλια για την επόμενη φάση ανάπτυξης. Το έργο που έχουν μπροστά τους, ωστόσο, είναι ιδιαίτερα απαιτητικό, όπως αποδεικνύεται από τα στοιχεία των τελευταίων ημερών.
Starbucks
Η Starbucks ανακοίνωσε πτώση των πωλήσεων για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, με τις απώλειες να είναι εντονότερες στην εγχώρια αγορά των ΗΠΑ (10%) και στην Κίνα (14%). Η ζήτηση για τα προϊόντα της έχει φτάσει σε χαμηλά επίπεδα που δεν έχουν παρατηρηθεί από την εποχή της πανδημίας. Ως αντίδραση, η εταιρεία ανέστειλε τις οικονομικές προβλέψεις για το υπόλοιπο του έτους, δίνοντας στον νέο CEO, Μπράιαν Νίκολ, το περιθώριο να διαμορφώσει ένα σταθερό πλάνο.
Ο Νίκολ, γνωστός για την επιτυχία του στη Chipotle, ανέλαβε τον ρόλο τον περασμένο μήνα και έχει στόχο να απλοποιήσει το μενού, να βελτιώσει τη λειτουργία της επιχείρησης και να επαναφέρει την αλυσίδα στον αρχικό της προσανατολισμό.
Nike
Η Nike αντιμετωπίζει παρόμοιες προκλήσεις, με τη μετοχή της να έχει πέσει κατά 25% από την αρχή του έτους και τα έσοδα να σημειώνουν πτώση 10% το τελευταίο τρίμηνο σε σύγκριση με πέρσι. Ο νέος CEO, Έλιοτ Χιλ, που ανέλαβε πρόσφατα, έχει θέσει ήδη ως προτεραιότητα την επέκταση συνεργασιών, εξασφαλίζοντας τη μακροχρόνια παρουσία της Nike στο NBA και το WNBA. Ωστόσο, η εταιρεία χρειάζεται να αναθεωρήσει τον σχεδιασμό των προϊόντων της, καθώς η έλλειψη πρωτοτυπίας έχει δώσει χώρο σε ανταγωνιστές, όπως οι Hoka και On, που κερδίζουν διαρκώς έδαφος.
Boeing
Η Boeing βρίσκεται σε ακόμα πιο δύσκολη θέση. Η εταιρεία ανακοινώνει για το τρίτο τρίμηνο ζημιές 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων – μία από τις μεγαλύτερες στην ιστορία της – ενώ συνεχίζεται η απεργία των 33.000 μηχανικών και εργαζομένων. Ταυτόχρονα, η εταιρεία έχει πληγεί από συνεχή προβλήματα στην ποιότητα και την ασφάλεια των προϊόντων της, με τις επιπτώσεις από τα τραγικά δυστυχήματα των τελευταίων ετών να είναι εμφανείς και στη φήμη της. Ο νέος CEO, Κέλλυ Όρτμπεργκ, βρίσκεται αντιμέτωπος με μακροχρόνια ζητήματα, καθώς η Boeing χρειάζεται ένα ριζικό restart για να ξεπεράσει τις δυσκολίες.
Οι νέοι ηγέτες αυτών των εταιρειών έχουν να διαχειριστούν δύσκολες αποφάσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα. Καθώς οι επενδυτές και η αγορά αναμένουν σημάδια ανάκαμψης, οι κολοσσοί αυτοί πρέπει να ανακαλύψουν και να επανεφεύρουν τις στρατηγικές που τους καθιέρωσαν.