Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Σεπτέμβριο του 2024 σημείωσαν μείωση κατά -6,1%, επηρεαζόμενες κυρίως από τα αρνητικά αποτελέσματα σε μεγάλες αγορές όπως η Ιταλία, η Γαλλία και η Γερμανία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Αρνητική πορεία για Ιταλία, Γαλλία και Γερμανία
Η Ιταλία κατέγραψε πτώση -10,7% στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο, ενώ η Γαλλία είδε μια ακόμα μεγαλύτερη μείωση της τάξεως του -11,1%. Η Γερμανία ακολούθησε με πτώση -7%, επιβεβαιώνοντας την ευρύτερη τάση επιβράδυνσης. Αντίθετα, η Ισπανία ξεχώρισε θετικά, σημειώνοντας αύξηση 6,3% στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων.
Ταξινομήσεις για το εννεάμηνο του 2024
Η κατάσταση είναι ανάλογη και για το σύνολο του 2024, με τη Γερμανία να σημειώνει πτώση -1% στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους και τη Γαλλία να καταγράφει μείωση -1,8%. Ωστόσο, η Ιταλία είδε αύξηση 2,1% στις νέες ταξινομήσεις, ενώ η Ισπανία κατέγραψε ενίσχυση 4,7%.
Κατανομή αγοράς ανά καύσιμο
Τον Σεπτέμβριο του 2024, το 29,8% της αγοράς της ΕΕ αφορούσε βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, ενώ τα πετρελαιοκίνητα αντιπροσώπευαν το 10,4%. Σημαντικό μερίδιο της αγοράς καταλαμβάνουν τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (17,3%) και τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (32,8%). Τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEV) είχαν μικρότερο μερίδιο, στο 6,8%.
Άνοδος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα υβριδικά, πτώση για τα PHEV
Οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 9,8% τον Σεπτέμβριο, φθάνοντας τις 139.702 μονάδες, πιθανότατα λόγω των αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών σε όλη την ΕΕ. Παρόλα αυτά, οι πωλήσεις για το εννεάμηνο κατέγραψαν μείωση -5,8%, γεγονός που αποδίδεται στην υψηλή τιμή αυτών των οχημάτων, η οποία λειτουργεί αποτρεπτικά για πολλούς καταναλωτές. Επιπλέον, η αύξηση των δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα ενδέχεται να ανεβάσει τις τιμές τους ακόμα περισσότερο.
Αντίστοιχα, οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν άνοδο 12,5%, ενώ τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα (PHEV) σημείωσαν πτώση -22,3%, με το μερίδιο αγοράς τους να υποχωρεί από 8,2% το 2023 σε 6,8% το 2024.
Σημαντική πτώση για τα βενζινοκίνητα οχήματα
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων κατέγραψαν πτώση -17,9% τον Σεπτέμβριο, με όλες τις μεγάλες αγορές να υποχωρούν. Η Ιταλία παρουσίασε μείωση -23,3%, η Γερμανία -15,2%, ενώ η Γαλλία και η Ισπανία κατέγραψαν πτώση -31,9% και -10,7% αντίστοιχα. Το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε από 34% τον Σεπτέμβριο του 2023 σε 29,8% τον Σεπτέμβριο του 2024.