Πτώση στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 6,1% τον Σεπτέμβριο, με σημαντική πτώση σε Ιταλία, Γαλλία και Γερμανία.
Αυξητικές τάσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μείωση στα βενζινοκίνητα στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Σεπτέμβριο του 2024 σημείωσαν μείωση κατά -6,1%, επηρεαζόμενες κυρίως από τα αρνητικά αποτελέσματα σε μεγάλες αγορές όπως η Ιταλία, η Γαλλία και η Γερμανία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Αρνητική πορεία για Ιταλία, Γαλλία και Γερμανία

Η Ιταλία κατέγραψε πτώση -10,7% στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο, ενώ η Γαλλία είδε μια ακόμα μεγαλύτερη μείωση της τάξεως του -11,1%. Η Γερμανία ακολούθησε με πτώση -7%, επιβεβαιώνοντας την ευρύτερη τάση επιβράδυνσης. Αντίθετα, η Ισπανία ξεχώρισε θετικά, σημειώνοντας αύξηση 6,3% στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων.

Ταξινομήσεις για το εννεάμηνο του 2024

Η κατάσταση είναι ανάλογη και για το σύνολο του 2024, με τη Γερμανία να σημειώνει πτώση -1% στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους και τη Γαλλία να καταγράφει μείωση -1,8%. Ωστόσο, η Ιταλία είδε αύξηση 2,1% στις νέες ταξινομήσεις, ενώ η Ισπανία κατέγραψε ενίσχυση 4,7%.

Κατανομή αγοράς ανά καύσιμο

Τον Σεπτέμβριο του 2024, το 29,8% της αγοράς της ΕΕ αφορούσε βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, ενώ τα πετρελαιοκίνητα αντιπροσώπευαν το 10,4%. Σημαντικό μερίδιο της αγοράς καταλαμβάνουν τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (17,3%) και τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (32,8%). Τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEV) είχαν μικρότερο μερίδιο, στο 6,8%.

Άνοδος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα υβριδικά, πτώση για τα PHEV

Οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 9,8% τον Σεπτέμβριο, φθάνοντας τις 139.702 μονάδες, πιθανότατα λόγω των αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών σε όλη την ΕΕ. Παρόλα αυτά, οι πωλήσεις για το εννεάμηνο κατέγραψαν μείωση -5,8%, γεγονός που αποδίδεται στην υψηλή τιμή αυτών των οχημάτων, η οποία λειτουργεί αποτρεπτικά για πολλούς καταναλωτές. Επιπλέον, η αύξηση των δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα ενδέχεται να ανεβάσει τις τιμές τους ακόμα περισσότερο.

Αντίστοιχα, οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν άνοδο 12,5%, ενώ τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα (PHEV) σημείωσαν πτώση -22,3%, με το μερίδιο αγοράς τους να υποχωρεί από 8,2% το 2023 σε 6,8% το 2024.

Σημαντική πτώση για τα βενζινοκίνητα οχήματα

Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων κατέγραψαν πτώση -17,9% τον Σεπτέμβριο, με όλες τις μεγάλες αγορές να υποχωρούν. Η Ιταλία παρουσίασε μείωση -23,3%, η Γερμανία -15,2%, ενώ η Γαλλία και η Ισπανία κατέγραψαν πτώση -31,9% και -10,7% αντίστοιχα. Το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε από 34% τον Σεπτέμβριο του 2023 σε 29,8% τον Σεπτέμβριο του 2024.