Η Eutelsat εκτόξευσε τους πρώτους δορυφόρους μετά τη συγχώνευση με την OneWeb

Η Eutelsat εκτόξευσε 20 δορυφόρους με τη SpaceX μετά τη συγχώνευση με την OneWeb, στοχεύοντας στην ενίσχυση των τηλεπικοινωνιών.
Eutelsat: Πρώτη εκτόξευση δορυφόρων μετά τη συγχώνευση με την OneWeb

Η Eutelsat, ο τρίτος μεγαλύτερος πάροχος δορυφόρων παγκοσμίως βάσει εσόδων, προχώρησε στην εκτόξευση 20 δορυφόρων για το δίκτυο επικοινωνιών της την Κυριακή, σηματοδοτώντας την πρώτη της σημαντική κίνηση μετά τη συγχώνευσή της με την OneWeb το 2023. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από τη SpaceX του Elon Musk, χρησιμοποιώντας τον πύραυλο Falcon 9 από τη βάση Vandenberg Space Force Base στην Καλιφόρνια.

Η πρώτη εκτόξευση μετά τη συγχώνευση

Η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, Eva Berneke, δήλωσε στο Reuters ότι πρόκειται για την πρώτη εκτόξευση δορυφόρων της OneWeb μετά τη συγχώνευση με την Eutelsat. Η Berneke τόνισε πως θα ακολουθήσουν περισσότερες εκτοξεύσεις στο μέλλον, καθώς η νέα εταιρεία στοχεύει στην ενίσχυση του ρόλου της στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών.

Ο όμιλος που έχει την έδρα του στο Παρίσι διαθέτει πλέον ένα σύμπλεγμα με πάνω από 600 δορυφόρους χαμηλής γήινης τροχιάς, οι οποίοι εξυπηρετούν ραδιοτηλεοπτικούς φορείς, εταιρείες τηλεπικοινωνιών και ραδιοφωνικούς σταθμούς. Η Berneke υπογράμμισε τη στρατηγική της εταιρείας να «ενσωματωθεί στο οικοσύστημα των τηλεπικοινωνιών», αναγνωρίζοντας ότι οι δορυφορικές λύσεις θα αποτελούν συμπληρωματικό κομμάτι σε έναν κλάδο όπου κυριαρχούν οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι.

Στρατηγικές συνεργασίες και νέες αγορές

Η Eutelsat έχει ήδη στο πελατολόγιό της μεγάλους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους όπως η γαλλική Orange και η αυστραλιανή Telstra, ενώ βρίσκεται σε συνομιλίες με άλλες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της αμερικανικής AT&T. Επιπλέον, η εταιρεία διαθέτει ένα ανεκτέλεστο υπόλοιπο παραγγελιών ύψους 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κάτι που της εξασφαλίζει σταθερές προοπτικές για τα επόμενα χρόνια.

Η εταιρεία περιμένει το «άνοιγμα» νέων αγορών όπως η Ινδία και η Σαουδική Αραβία. Ιδιαίτερα η Ινδία, όπου η αγορά δορυφορικών υπηρεσιών αναμένεται να αυξηθεί κατά 36% ετησίως και να φτάσει τα 1,9 δισ. δολάρια μέχρι το 2030, αποτελεί στρατηγικό στόχο της Eutelsat. Ωστόσο, η χώρα έχει αντιμετωπίσει προκλήσεις, καθώς υπάρχουν αντιπαραθέσεις μεταξύ εγχώριων παικτών και διεθνών εταιρειών όπως η Starlink.