Ο e-ΕΦΚΑ συνεχίζει να επιταχύνει την έκδοση συνταξιοδοτικών αποφάσεων, καταγράφοντας σημαντική μείωση στις εκκρεμείς συντάξεις. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του φορέα, ο αριθμός των εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδότησης έχει μειωθεί αισθητά, με τις ληξιπρόθεσμες κύριες συντάξεις (εκκρεμείς πάνω από 90 ημέρες) να ανέρχονται πλέον σε 19.500, από 35.000 τον Αύγουστο του 2023.
Σημαντική πρόοδος και οικονομική αύξηση
Η θετική αυτή πορεία δεν αποτυπώνεται μόνο στον αριθμό των εκκρεμοτήτων, αλλά και στην αύξηση της δαπάνης για συντάξεις. Σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού του κράτους στη Βουλή, η δαπάνη για συντάξεις αυξήθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 στα 16,6 δισ. ευρώ, από 15,9 δισ. ευρώ την ίδια περίοδο το 2023. Η αύξηση αυτή αντανακλά την επιτάχυνση της εκκαθάρισης των εκκρεμών συντάξεων, οδηγώντας σε ταχύτερη καταβολή συντάξεων στους δικαιούχους.
Ο e-ΕΦΚΑ καταβάλλει επίσης σημαντικές προσπάθειες για την εκκαθάριση των επικουρικών συντάξεων, οι οποίες εκδίδονται μετά την ολοκλήρωση της κύριας σύνταξης. Αυτή τη στιγμή, οι εκκρεμείς επικουρικές συντάξεις ανέρχονται στις 32.500. Παράλληλα, η εφαρμογή αυτοματοποιημένων διαδικασιών συμβάλλει στη μείωση των εκκρεμών διεθνών συντάξεων, ωστόσο η πλήρης εκκαθάρισή τους παραμένει πρόκληση, δεδομένης της εμπλοκής διεθνών φορέων.
Ψηφιακή μετάβαση και βελτίωση διαδικασιών
Με στόχο την πλήρη ψηφιοποίηση και την απλοποίηση των διαδικασιών, ο e-ΕΦΚΑ προχωρά σε δύο εμβληματικά έργα. Το πρώτο είναι η υλοποίηση του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος, που θα ενοποιήσει τα περιφερειακά συστήματα. Με την ολοκλήρωση αυτών των έργων, αναμένεται να επιταχυνθεί ακόμη περισσότερο η απονομή συντάξεων, ενώ θα εξαλειφθούν οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται εξαιτίας των μη ψηφιοποιημένων αρχείων, ειδικά για τα ένσημα προ του 2002.
Η διοίκηση του e-ΕΦΚΑ στοχεύει σε έναν οργανισμό πλήρως ψηφιοποιημένο και φιλικό προς τους πολίτες, εξασφαλίζοντας ταχύτερες και αποτελεσματικότερες υπηρεσίες συνταξιοδότησης. Όπως τονίζει ο διοικητής του φορέα, Δρ. Αλέξανδρος Βαρβέρης, η συλλογική προσπάθεια της διοίκησης και των εργαζομένων συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών.