Ο όμιλος Καρέλιας κατέγραψε σημαντική αύξηση στον μικτό κύκλο εργασιών του κατά 13,9%, ενώ ο καθαρός κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 12,7% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Αυτή η θετική εξέλιξη οδήγησε επίσης σε εντυπωσιακή αύξηση των καθαρών κερδών προ φόρων κατά 39%.
Αιτίες για την αύξηση
Η άνοδος αυτή αποδίδεται σε διάφορους παράγοντες. Συγκεκριμένα, ο όγκος πωλήσεων των τσιγάρων, τόσο στην ελληνική όσο και στις διεθνείς αγορές, αυξήθηκε κατά 9,5%, ενώ ο όγκος του καπνού για στριφτό τσιγάρο παρέμεινε σταθερός, παρά τις αντιξοότητες που αντιμετώπισε ο κλάδος. Επιπλέον, οι αυξήσεις στις εργοστασιακές τιμές, που πραγματοποιήθηκαν κυρίως το δεύτερο εξάμηνο του 2023, καθώς και οι θετικές συναλλαγματικές διαφορές ύψους 7,1 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με τις αρνητικές διαφορές 2,4 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου πέρσι, συνέβαλαν καθοριστικά στα οικονομικά αποτελέσματα.
Πτώση του περιθωρίου κέρδους
Παρά τη συνολική θετική εικόνα, παρατηρήθηκε μικρή πτώση του μικτού περιθωρίου κέρδους του Ομίλου από 47,5% σε 47,06%. Αυτή η μείωση οφείλεται στις αυξήσεις των τιμών κτήσης πρώτων υλών, κυρίως καπνών, κάτι που η διοίκηση είχε ήδη επισημάνει σε προηγούμενες αναφορές της. Ωστόσο, η αποθεματοποίηση καπνών σε χαμηλότερες τιμές και οι αυξήσεις στις εργοστασιακές τιμές των προϊόντων σε ορισμένες αγορές βοήθησαν στη χρονική μετατόπιση της μείωσης του μικτού περιθωρίου, η οποία αναμένεται να γίνει πιο αισθητή τους επόμενους μήνες.
Πορεία στις αγορές
Στην ελληνική αγορά, ο όγκος των τσιγάρων αυξήθηκε κατά 12,4%, ενώ των καπνών κατά 3,7% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2023. Το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στην κατηγορία των τσιγάρων και των προϊόντων heat not burn αυξήθηκε στο 19,23% το πρώτο εξάμηνο του 2024 από 18,73% την ίδια περίοδο το 2023.
Ιδιαίτερα αξιοσημείωτη ήταν η πορεία των οικογενειών προϊόντων George Karelias and Sons, Karelia S, Omé και Karelia Blue, καθώς και η σταθερή απόδοση των παραδοσιακών σημάτων της εταιρείας.
Στις διεθνείς αγορές, ο όγκος πωλήσεων στα τσιγάρα αυξήθηκε κατά 8,8%, ενώ ο καπνός για στριφτό τσιγάρο σημείωσε πτώση κατά 5,4%, κυρίως λόγω των αυξημένων ειδικών φόρων κατανάλωσης σε πολλές αγορές. Παρά τις μειώσεις πωλήσεων σε Ανατολική Ευρώπη και Ασία, οι θετικές επιδόσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τα Βαλκάνια και την Αφρική αντιστάθμισαν τις απώλειες.