Η δέσμευση και μεταφορά άνθρακα αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της αλυσίδας αξίας για την παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση, καθώς οι παγκόσμιες προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα εντείνονται. Στο πλαίσιο αυτό, η ABS (American Bureau of Shipping) ανακοίνωσε τη χορήγηση έγκρισης επί της αρχής (AiP) στην HD Hyundai Mipo (HMD) για τον σχεδιασμό ενός προηγμένου συστήματος περιορισμού υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO2).
Η μεταφορά άνθρακα αναφέρεται στη διαδικασία μετακίνησης διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που έχει δεσμευτεί από βιομηχανικές εγκαταστάσεις ή άλλες πηγές εκπομπών σε τοποθεσίες όπου μπορεί να αποθηκευτεί ή να αξιοποιηθεί περαιτέρω. Συνήθως, το CO2 συμπιέζεται και υγροποιείται, επιτρέποντάς του να μεταφερθεί μέσω αγωγών, πλοίων ή άλλων μέσων μεταφοράς. Αυτή η διαδικασία αποτελεί βασικό μέρος της τεχνολογίας δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS), η οποία στοχεύει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, καθώς το μεταφερόμενο CO2 μπορεί να αποθηκευτεί σε γεωλογικούς σχηματισμούς ή να χρησιμοποιηθεί σε βιομηχανικές εφαρμογές.
Η έγκριση αυτή παρουσιάστηκε στην Gastech 2024, αποτελώντας το αποκορύφωμα ενός κοινού αναπτυξιακού έργου μεταξύ της ABS και της HMD. Στο πλαίσιο αυτού του έργου, η HMD ανέπτυξε ένα σύστημα συγκράτησης φορτίου ειδικά σχεδιασμένο για μεταφορείς LCO2 χωρητικότητας 35.000 κυβικών μέτρων, αξιοποιώντας καινοτόμα υλικά για τις δεξαμενές φορτίου. Η ABS ολοκλήρωσε τις αναθεωρήσεις του σχεδιασμού, εξασφαλίζοντας τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις της κατηγορίας και τους σχετικούς νόμους για τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου.
Η σημασία της δέσμευσης και μεταφοράς άνθρακα καθίσταται ολοένα και πιο εμφανής στην προσπάθεια για την ενεργειακή μετάβαση. Σύμφωνα με τον Patrick Ryan, Ανώτερο Αντιπρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο Τεχνολογίας της ABS, «η δέσμευση και η μεταφορά του άνθρακα αποτελούν κρίσιμα στοιχεία στην αλυσίδα αξίας για την ενεργειακή μετάβαση. Οι προσπάθειες αυτές απαιτούν συνεργασία, και είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεργαζόμαστε με καινοτόμους όπως η HMD για την προώθηση των τεχνολογιών περιορισμού του LCO2».
Με το αυξανόμενο ενδιαφέρον για την τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS), οι θαλάσσιες μεταφορές αναμένεται να διαδραματίσουν κεντρικό ρόλο στην αλυσίδα αξίας αυτής της τεχνολογίας, γεγονός που προβλέπεται να αυξήσει τη ζήτηση για ειδικά σχεδιασμένους μεταφορείς υγροποιημένου CO2 (LCO2).