Στρατηγικά σιδηροδρομικά έργα 1 δισ. ευρώ από την ΕΡΓΟΣΕ

Νέα έργα 1 δισ. ευρώ στη Βόρεια Ελλάδα από την ΕΡΓΟΣΕ, αναβαθμίζουν τις μεταφορές και ενισχύουν τη διασύνδεση με την Ευρώπη.
Στρατηγικά σιδηροδρομικά έργα ΕΡΓΟΣΕ

Η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά με αποφασιστικά βήματα στην υλοποίηση μιας σειράς στρατηγικών σιδηροδρομικών έργων στη Βόρεια Ελλάδα, με συνολικό προϋπολογισμό που αγγίζει το 1 δισ. ευρώ. Αυτά τα έργα, που βρίσκονται σε διάφορα στάδια υλοποίησης, αναμένεται να αναδιαμορφώσουν το τοπίο των μεταφορών στη χώρα και να ενισχύσουν τη θέση της Ελλάδας στον ευρωπαϊκό χάρτη υποδομών.

Το πρώτο από αυτά τα έργα είναι η κατασκευή της νέας γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη – Τοξότες, έργο με προϋπολογισμό 192,3 εκατ. ευρώ και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τον Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη (CEF) 2021-2027». Η νέα γραμμή θα συνδέσει το νέο εμπορευματικό λιμένα Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, προσφέροντας στρατηγικά πλεονεκτήματα στη Βόρεια Ελλάδα, η οποία λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος ανάμεσα στην Ασία, τα Βαλκάνια και την Ευρώπη.

Ένα ακόμα σημαντικό έργο αφορά την αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, με συνολικό προϋπολογισμό 700 εκατ. ευρώ. Αυτό το έργο, που βρίσκεται σε διαδικασία δημοπράτησης, αναμένεται να ενισχύσει τις διασυνοριακές συνδέσεις με τη Βουλγαρία και την Τουρκία, ενώ παράλληλα θα βελτιώσει τις εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές προς την Ανατολική Ευρώπη. Η σύνδεση αυτή θα ενισχύσει την οικονομική δραστηριότητα στην περιοχή, ενώ θα προσφέρει και προαστιακή εξυπηρέτηση κατά μήκος του ποταμού Έβρου.

Παράλληλα, η ΕΡΓΟΣΕ επισπεύδει την ανάπτυξη του Δυτικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Θεσσαλονίκης και τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης. Αυτό το έργο, με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την κατασκευή μιας μεγάλης σιδηροδρομικής γέφυρας και την ανάπτυξη προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου με 7 νέες στάσεις, που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων της Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Σημαντικές είναι επίσης οι εργασίες εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, η οποία αποτελεί κομβικό σημείο διασύνδεσης με τις βαλκανικές χώρες και την υπόλοιπη Ευρώπη. Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται στις αρχές του 2026 και θα ανοίξει τον δρόμο για διεθνή επιβατικά δρομολόγια, ενισχύοντας παράλληλα τις εμπορευματικές μεταφορές προς τα Δυτικά Βαλκάνια.

Η αναβάθμιση του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών και η υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού διαδρόμου στα Σεπόλια είναι δύο ακόμη έργα που υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ. Αυτά τα έργα αναμένεται να βελτιώσουν σημαντικά την ασφάλεια και τη λειτουργικότητα του σιδηροδρομικού δικτύου στην πρωτεύουσα.

Τέλος, σημαντική πρόοδος σημειώνεται και στο έργο της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη – Ρίο, με το τρένο να αναμένεται να φτάσει στο Ρίο μέχρι το 2026. Η υλοποίηση αυτών των έργων επιβεβαιώνει τη δέσμευση της ΕΡΓΟΣΕ για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, προσφέροντας τόσο οικονομικά όσο και περιβαλλοντικά οφέλη.