Ιστορικά υψηλά για χρυσό και ασήμι μετά τα στοιχεία πληθωρισμού στις ΗΠΑ

Ο χρυσός και το ασήμι κατέγραψαν νέα ιστορικά υψηλά μετά τα ασθενή στοιχεία πληθωρισμού στις ΗΠΑ και τις πιέσεις της κυβέρνησης Τραμπ κατά της Fed.
Ιστορικά υψηλά για χρυσό, ασήμι και χαλκό το 2025

Σε νέα ιστορικά υψηλά κινήθηκαν την Τρίτη ο χρυσός και το ασήμι, μετά τη δημοσίευση ασθενέστερων του αναμενομένου στοιχείων για τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ, την ώρα που οι αγορές παρακολουθούν στενά τις νέες επιθέσεις της κυβέρνησης Τραμπ κατά της ανεξαρτησίας της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ (Fed).

Ράλι πολύτιμων μετάλλων και πτώση αποδόσεων

Ο χρυσός διαπραγματεύτηκε πάνω από τα 4.620 δολάρια η ουγκιά, ενώ το ασήμι ξεπέρασε τα 88 δολάρια, επεκτείνοντας το ράλι της Δευτέρας. Παράλληλα, οι αποδόσεις των αμερικανικών κρατικών ομολόγων υποχώρησαν, καθώς τα τελευταία στοιχεία έδειξαν ότι οι πιέσεις στις τιμές αποκλιμακώνονται σταδιακά, εξέλιξη ευνοϊκή για τα πολύτιμα μέταλλα που δεν προσφέρουν απόδοση τόκου.

Πιέσεις στη Fed και αβεβαιότητα στις αγορές

Τα πολύτιμα μέταλλα ενισχύονται αυτή την εβδομάδα, καθώς η κυβέρνηση Τραμπ κλιμακώνει τις επιθέσεις της κατά της Fed. Ο πρόεδρός της, Τζερόμ Πάουελ, προειδοποίησε ότι η πιθανότητα δίωξής του εντάσσεται σε μια ευρύτερη προσπάθεια άσκησης πίεσης προς την κεντρική τράπεζα. Η εξέλιξη αυτή αναζωπύρωσε το λεγόμενο sell America trade, με το δολάριο να υποχωρεί και τα αμερικανικά ομόλογα να δέχονται πιέσεις σε όλη την καμπύλη αποδόσεων.

Η Fed στο επίκεντρο έως το 2026

Με τη θητεία του Πάουελ να λήγει τον Μάιο, η αβεβαιότητα γύρω από την ανεξαρτησία της Fed και την πορεία των αμερικανικών επιτοκίων θα παραμείνει βασικός παράγοντας για την αγορά χρυσού για μεγάλο μέρος του 2026

Ντέιβιντ Γουίλσον, BNP Paribas

Ασήμι και κερδοσκοπικό ενδιαφέρον

Το ασήμι προέρχεται επίσης από χρονιά-ρεκόρ, με το μεγαλύτερο μέρος των κερδών να καταγράφεται στο δεύτερο εξάμηνο, όταν ένα ιστορικό short squeeze και η έντονη κερδοσκοπία το οδήγησαν σε διαδοχικά υψηλά. Το νέο κύμα ενδιαφέροντος, οι ανησυχίες για αμερικανικούς δασμούς και η αβεβαιότητα γύρω από τη Fed θεωρείται ότι στηρίζουν και φέτος την τιμή του.

Προβλέψεις και αλλαγές στα παράγωγα

Η Citigroup εκτιμά ότι ο χρυσός μπορεί να φτάσει τα 5.000 δολάρια η ουγκιά και το ασήμι τα 100 δολάρια μέσα στους επόμενους τρεις μήνες, σημειώνοντας ότι βραχυπρόθεσμα η ανοδική τάση παραμένει ισχυρή. Την ίδια ώρα, η CME Group αλλάζει τη μεθοδολογία υπολογισμού των περιθωρίων για τα συμβόλαια πολύτιμων μετάλλων, λόγω της αυξημένης μεταβλητότητας, ενώ προχωρά και στην κυκλοφορία νέου συμβολαίου ασημιού 100 ουγκιών για ιδιώτες επενδυτές.

Ο spot χρυσός διαμορφώθηκε στα 4.623,64 δολάρια η ουγκιά το απόγευμα της Τρίτης, με το ασήμι να καταγράφει άνοδο άνω του 4%, ενώ κέρδη σημείωσαν και η πλατίνα με το παλλάδιο.